رئیس سازمان نظام پزشکی:

دیابت اولین عامل نابینایی در جهان است

دکتر زالی گفت: نقش آموزش در خصوص سبک زندگی، ثابت شده است و تغییرات ناصحیح سبک زندگی علت اصلی فراگیر شدن دیابت است، بطوری که اولین عامل نابینایی در جهان و دومین علت قطع عضو ناشی از دیابت است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در سومین کنگره آموزش بیمار و خود مراقبتی گفت: آموزش و خود مراقبتی، شامل موارد و مسائلی می‌شود که رعایت آنها به سادگی میسر است و در نهایت منجر به سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد می گردد، رعایت رژیم غذایی مناسب کم نمک و کم شکر، فعالیت بدنی روزانه و تغییر سبک زندگی، امروز از ارکان اصلی خود مراقبتی است.

وی ادامه داد: از نظر آماری ثابت شده آموزش همگانی در نهایت، 50 درصد نیاز به بستری، 50 درصد استفاده از داروهای نوین و بیش از 40 درصد غیبت از کار ناشی از بیماری، را کاهش می دهد.

همچنین در عرصه جهانی، هزینه کردن 1 دلار برای ارتقاء آموزش پوکی استخوان، 6.5 دلار هزینه درمان را به ازای هر فرد کاهش می دهد.

دکتر زالی در ادامه گفت: لازم است انجمن‌های علمی به بحث آموزش بیمار توجه بیشتری داشته باشند چرا که یکی از مسائل امروز، افزایش سطح سلامت جامعه شهروندی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار