افزایش سرعت قطارهای سمنان؛

افزایش سرعت و ایمنی قطارهای سمنان با تبدیل تراورس‌ها و سوزن‌های چوبی به بتنی

پروژه تبدیل سوزن‌های چوبی به بتنی در ایستگاه راه آهن آبگرم با هزینه‌ای حدود 2 میلیارد ریال تا دو هفته آینده در تمام ایستگاه‌های طول خط گرمسار تا شاهرود اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان؛ مدیرکل راه آهن شمال شرق از آغاز اجرای پروژه تبدیل سوزن های چوبی به بتنی در ایستگاه راه آهن آبگرم خبر داد.

حمید درباغ عنبران خاطرنشان کرد: هزینه تامین هر سوزن یک میلیارد و 600 میلیون ریال و نصب هر سوزن نیز توسط پیمانکار 450 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه تمام ایستگاههای طول خط گرمسار تا شاهرود تا دو هفته آینده به سوزن های تراورس بتنی تجهیز می شود افزود: ایستگاه آبگرم دارای 12 سوزن بوده و از طریق شرکتهای پیمانکار طی مدت 30 روز به سوزن تراورس بتنی مجهز می شود.

درباغ عنبران تاکید کرد: تبدیل تراورس های چوبی به بتنی و تبدیل سوزنهای چوبی به بتنی از برنامه های زیربنایی راه آهن است که سبب افزایش سرعت سیر قطارها، پایداری خط و افزایش ارتقای ایمنی و کاهش زمان سفر می شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق با اشاره به اینکه این پروژه در حالی اجرا می شود که تردد روزانه قطارها در این مسیر ادامه دارد و وقفه ای در جابجایی بار و مسافر رخ نداده است خاطرنشان کرد: بودجه مورد نیاز از اعتبارات راه آهن تامین شده و پس از اتمام این پروژه، عملیات بهسازی داخل ایستگاهها در دستور کار قرار می گیرد.

حمید درباغ عنبران افزود: با نصب و تعویض سوزنهای تراورس بتنی ایستگاه آبگرم در مجموع بیش از 120دستگاه سوزن تراورس چوبی تاکنون تعویض شده است.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.