یک درصد لاغری‌های سرشتی افزایش وزن می‌یابند

کیمیاگر گفت: تنها ۱ تا ۲ درصد افراد لاغر، سرشتی افزایش وزن پیدا می‌کنند.

مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه‌در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش وزن در افراد لاغر سرشتی کار دشواری محسوب می‌شود و اکثر افراد لاغر‌ در این طیف قرار دارند. 

وی با اشاره به ویژگیهای افراد لاغر سرشتی افزود: بدن افراد لاغر سرشتی چربی ساز و بافت ساز نیست، همچنین در خانواده این افراد زمینه افزایش وزن وجود ندارد و وزن اینگونه افراد بسیار سخت افزایش می‌یابد. 

کیمیاگر با اشاره به شیوه‌ افزایش وزن بیان کرد: وزن فرد را می‌توان به وسیله افزایش کالری وی از طریق بالا بردن میزان غذا افزایش داد به دلیل آنکه برای افزایش میزان غذای فرد اشتهای وی به یکباره تغییر نمی‌یابد. برای این گونه افراد از مواد غذایی افزایش ‌ دهنده وزن استفاده می‌کنند. 

وی تصریح کرد: برای افزایش وزن افراد لاغر یک لیوان‌ آب میوه به صبحانه این افراد اضافه می‌کنیم این میزان آب میوه معادل۱۵۰ کالری به میزان دریافت کالری وی‌ می‌افزاید، همچنین در ناهار این افراد می‌توان ماست چکیده‌ یا پرچرب را افزود. 

 این متخصص تغذیه با اشاره به مواد مورد استفاده افراد لاغر برای افزایش وزن در وعده عصرانه و شام اظهار داشت: افرادی که لاغر سرشتی هستند به منظور افزایش وزن خود در وعده عصرانه از گردو و زیتون همچنین یک لیوان شیر یا آب میوه استفاده نمایند، همچنین این افراد به طور معمول پس از شام انواع دسر چون بستنی، کرم کارامل، انواع شیرینی‌های پرچرب‌ را مصرف نمایند مصرف این نوع دسر‌ها به اشتهای زیادی نیاز ندارد. 

 کیمیاگر خاطر نشان کرد: با رعایت رژیم غذایی به منظور افزایش وزن می‌توان ۵۰۰ کالری به دریافت‌ کالری‌های افراد لاغر سرشتی افزود به این ترتیب فرد به میزان ۵% کیلو افزایش وزن پیدا کرده است در مجموع هر ده تا ۲۰ درصد افراد لاغر سرشتی در ابتدا افزایش وزن نمی‌یابند و این مسئله تنها در بین ۱ تا ۲ درصد آن‌ها دیده نمی‌شود. 



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار