آخرین خبرها از CES؛

محصولاتی که در سومین روز CES 2015 رونمایی شدند + تصاویر

آنچه که در سومین روز رسمی نمایشگاه CES 2015 معرفی شده‌اند را به صورت کوتاه برای شما کاربران آماده کرده‌ایم، همراه دریچه فناوری اطلاعات باشید تا با آخرین دستاوردهای دنیای تکنولوژی بیشتر آشنا شوید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نمایشگاه بین المللی Consumer Electronics Show یا به اختصار CES یک فستیوال تکنولوژی است که در آن هفتم تا دهم ماه ژانویه هر سال فعالیت خود را شروع می‌کند، CES بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی در دنیا است که در آن ۳۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ در فضایی به مساحت دو میلیون فوت مربع در لاس وگاس حضور دارند. حال ما هر شب تا پایان روز نمایشگاه راس ساعت ۱۹ برترین‌های نمایشگاه CES 2015 را با همکاری وب‌سایت ترنجی پوشش خبری خواهیم داد و تمامی آنچه که که اتفاق می‌افتد را بازنشر خواهیم کرد.





ZTE فبلت جدید خود را معرفی کرد؛
با +ZTE Grand X Max بیشتر آشنا شوید
کمپانی چینی ZTE، امروز در لاس وگاس از جدیدترین فبلت خود پرده برداشت که +ZTE Grand X Max نام دارد. این فبلت جدید ZTE دارای یک صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 است که اچ دی است و دارای تراکم پیکسلی 245 پی پی آی است که برای کسی که در خرید تلفن همراه، صفحه نمایش آن در اولویت است خیلی مناسب نیست.







از نظر مشخصات سخت افزاری نیز این فبلت دارای پردازنده اسنپدراگون 400 است که 2 گیگ رم نیز بر روی آن قرار دارد. همچنین این اسمارت فون دارای فضای ذخیره سازی 16 گیگابایتی داخلی است و از یک دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب برخوردار است. در جلوی آن نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی قرار گرفته که قرار است عکس‌های سلفی جذاب شما را در گالری اندروید 4.4.4 کیت کتی خود ذخیره کند. +ZTE Grand X Max در ایالات متحده از تاریخ 9 ژانویه با قیمت 200 دلار برای اپراتور Cricket Wireless در دسترس خواهد بود.



Belty کمربند هوشمند و مضحک اما پربازدید در CES
این کمربند هوشمند جایی بر خود در CES باز کرده است. آیا واقعا این کمربند مانند اسمش هوشمند است؟ این کمربند که بلتی نام دارد می تواند خود را با دور کمر شما اگر زیاد یا کم شود سازگار کند.مثلا وقتی که شما زیاد غذا می خورید خودش شل و شل تر می شود.این کمربند هوشمند در عین این که می تواند شل شود با ورزش کردن شما و کاهش دور کمرتان جمع نیز می شود.این کمربند دارای یک شتاب سنج و یک ژیروسکوپ یا همان گردش نما می باشد.این دو سنسور برای تشخیص حرکت می باشند.



با یک نرم افزار آی فون می توانید با این کمربند در ارتباط باشید.این نرم افزار اطلاعات هر روز را ثبت می کند و شما را از آن ها آگاه می کند و راه کارهایی برای داشتن کمر متناسب به شما می دهد. این کمربند در دسته تولیدات تجملی قرار می گیرد و تفکیک جنسیت ندارد یعنی نوع مردانه و زنانه اش یکی است.این کمربند فقط در یک رنگ و یک طرح موجود می باشد.کمپانی هنوز در مورد این که این کمربند چه زمانی وارد عرصه فروش می شود اطلاعی نداده است.



Dell Venue 8 7000 معرفی شد؛
باریک ترین تبلت جهان با ضخامت تنها 6 میلی متر
به واقع این یک تبلت بی نظیر است و این بی نطیر بودنش در کنار قیمت مناسب آن بسیار وسوسه کننده ظاهر می شود. دل پس از مدت ها شایعه پیرامون مدل Venue 8 7000 خود این مدل را معرفی کرد. تبلتی که باریک ترین تبلت جهان به شمار می رود اما این چیزی از شایستگی های آن کم نکرده است.





تبلت Venue 8 7000 همانطور که از نامش پیداست یک تبلت حدود 8 اینچی (8.4 اینچ) است. نمایشگر این تبلت رزلوشن QHD یا همان 2560*1600 (کمی بیشتر از 2560*1440) را داراست که این تبلت را در زمره تبلت هایی با برترین نمایشگرها قرار می دهد. این نمایشگر از نوع OLED است و کاملا تا لبه ها امتداد یافته است. حاشیه دستگاه در پخش پایینی آن جمع شده است. جالب آنجا که این تبلت 8.4 اینچی از تبلت 7.9 اینچی آیپد ایر ۲ باریک تر است و این مهم به لطف همین حاشیه ها کم محقق شده است. این تبلت اولین دستگاه همراه با استفاده از دوربین 3 بعدی Real Sense اینتل است.





دوربین اصلی این دستگاه یک دوربین 8 مگاپیکسلی است. در بالای آن 2 فضاسنج به رزلوشن HD قرار دارد که باعث می شود این تبلت بتواند تصاویری با عمق میدان بهتر بگیرد. در حقیقت این دوربین ها بخشی از دوربین سه بعدی Real Sense اینتل است. این دوربین در برخی از لپتاپ ها قرار داده شده اما دل برای اولین بار آن را به تبلت خود آورده است.





دل با استفاده از برنامه گالری خود به خوبی می تواند از مزایای این دوربین بهره ببرد. شما می توانید با استفاده از آن عمق میدان تصاویر را ویرایش کنید. همچنین می توانید بدون هیچ دردسر خاصی پس زمینه یک عکس پرتره (چهره) را سفید یا سیاه کنید. همکاری با اینتل همینجا پایان نمی یابد و باید به شما بگوییم که پردازنده این دستگاه از مدل Atom چهار هسته ای به فرکانس 2.3 گیگاهرتز است.





حافظه رم 2 گیگابایت و 16 گیگ حافظه داخلی دارد. با وجود شکاف کارت حافظه جانبی شما می توانید تا 512 گیگابایت حافظه به آن اضافه کنید. سیستم عامل این دستگاه اندروید 4.4 است اما دل قول اندروید 5 را هم داده است. به زودی یک نسخه LTE دار از این تبلت هم در دسترس خواهد بود. در حال حاضر قیمت این تبلت برابر 399دلار است که قیمت خوبی به نظر می رسد.



یک اختراع عجیب؛
بلوتوث اسپیکر با قابلیت خنک نگه داشتن نوشیدنی هایتان
یکی از موفقیت‌های جدید kube،Kickstarter  از سری Coolest Cooler ها ،یک بلوتوث اسپیکر با یک خنک نگه دارنده نوشیدنی است. شاید شما هم با شنیدن اسم این وسیله تعجب کرده باشید و در مورد چگونگی کار این دو در کنار هم کنجکاو شوید.



این دستگاه گنجایش 6 بطری را را دارا می باشد. همچنین محدوده برقراری ارتباط این بلوتوث 50 فیت می‌باشد. این اختراع جدید در CES به خوبی درخشید. اما چیزی که بیشتر از خود دستگاه تعجب آور است قیمت این دستگاه است. خرید Kube برای شما به قیمت 1,099دلار تمام می شود.



HTC Desire 830 معرفی شد؛
اولین دستگاه HTC با اندروید 5
HTC Desire 320 تنها دستگاه ارایه شده توسط HTC در این نمایشگاه نیست. علاوه بر ارایه یک پایین رده با مشخصات خوب روی کاغذ، HTC یک تلفن سلفی محور دیگر با قیافه ای شبیه به Desire Eye را معرفی کرده است. HTC Desire 830 اولین تلفن همراه این شرکت است که با اندروید 5 به بازار اریه می شود.

نمایشگاه CES 2015 است و دستگاه های جدید رونمایی می شوند. اکثر این دستگاه ها یک وجه اشتراک دارند، پردازنده 64 بیتی و اندروید 5. حالا HTC اولین دستگاه خود را با پردازنده 64 بیتی و اندروید 5 در خانواده Desire معرفی کرده است. اگر Desire eye را به یاد داشته باشید حتما ظاهر این دستگاه با آن دوربین جلوی بزرگش برایتان طبیعی خواهد بود!

htcdesire826officialدزایر 830 با پردازنده اسنپدرگن 615 با 8 هسته پردازشی 64 بیتی به همراه 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش توسط کارت حافظه جانبی همراه شده است. نمایشگر 5.5 اینچی به رزلوشن FHD و باتری 2600 میلی آمپری در نظر گرفته شده است. ابعاد دستگاه 158*77.5*7.9 میلی متر است و وزنی برابر 183 گرمی را دارد.



دوربین جلو این دستگاه بر خلاف EYE یک 13 مگاپیکسلی نیست، این دستگاه یک دوربین 4 مگاپیکسلی با فناوری آلترا پیکسلی دارد. خوب اینکه HTC متوجه شد این فناوری هر چقدر هم خوب باشد با این رزلوشن مناسب دوربین اصلی نیست و حالا آن را به دوربین جلو آورده است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسل همراه با فلاش LED است. حالا که دیگر کم کم برای ما هم در کشور عزیزمان ایران دارا بودن قابلیت LTE یا همان نسل چهارم مخابراتی مهم می شود، این دستگاه هم LTE دارد.

این دستگاه قابلیت های Desire EYE suite را هم برای دوربین جلو و ثبت سلفی های بهتر داراست. هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت و زمان عرضه آن به بازار در دست نیست و به محض ارایه اخبار جدید تر آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.



کداک اولین اسمارت فون خود را معرفی کرد
میراث داران دوربین و عکاسی هچون Polaroid و Rolleiflex تلاش کرده اند که در عصر تکنولوژی دیجیتال باقی بمانند و در این میان باید نام کداک را هم به آن ها اضافه کرد.حالا کداک در راستای این تلاش، اولین اسمارت فون خود را با نام IM5 معرفی کرده است.



تلفن کداک با مشارکت شرکت Bullitt که متخصص در تولید تلفن های هوشمند مقاومتی است تولید شده است.شرکتی که با Cat هم در زمینه ساخت تلفن همکاری مستقیمی دارد. این تلفن هوشمند کداک دارای دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب و 5 مگاپیکسلی در جلوی خود است و به نظر میرسد که دوربین آن در شرایط نوری دشوار، عملکرد تحسین برانگیزی را از خود به جای میگذارد.



همکاری شرکت Bullitt با کداک خوب بوده و باعث شده تلفن مقاومی به وجود بیاید.همچنین کداک اعلام کرده این اسمارت فون برای کاربرانیست که دنبال یک تلفن با دوربین خوب میگردند و در عین حال نمیخواهند به اندازه پول یک پرچمدار برای خرید اسمارت فون هزینه کنند.

از نکات جالب این اسمارت فون این است که Bullitt و کداک قابلیت های جالبی چون اشتراک گذاری و پرینت آسان تصاویر را با قراردادن دکمه PRINT و SHARE برروی این اسمارت فون قرار داده اند.باید بگوییم که تلفن کداک دارای سیستم عامل اندروید 4.4 کیت کت در نسخه سفارشی بوده و گفته شده که اندروید آب نبات چوبی هم برای آن ارائه خواهد شد.



این تلفن حس خوبی را هنگام گرفتن در دست میدهد و همچون سامسونگ گالکسی آلفا واقعا سبک است. در مورد قیمت و زمان عرضه هم باید بگوییم که کداک IM5 در سه ماهه اول 2015 و با قیمت 249 دلار به صورت آنلاک، تنها در کشورهای اروپایی عرضه می‌شود. اگر در ایالات متحده هستید و قصد خرید IM5 را دارید، باید به شما بگوییم که برای عرضه آن در آمریکا باید یکسال صبر کنید.



با گوشی 6300 دلاری شرکت Tonino Lamborghini آشنا شویم!
این روز ها شرکت های زیادی هستند که تنها به تولید محصولات لوکس و زینتی با قیمت های بسیار بالا می پردازند. این نوع دستگاه ها همیشه خریداران خاص خود را دارند و به صورت محدود نیز تولید و عرضه می شوند. اما همیشه اخبار و اطلاعات آنها در اختیار همگان قرار می گیرند. در نمایشگاه CES 2015 امسال شرکت Tonino Lamborghini با تلفن زینتی 6300 دلاری خود حضور پیدا کرده بود!

یکی از شرکت هایی که گوشی های زینتی متعددی تولید کرده است، Vertu نام دارد. بسیاری از مردم این شرکت را به خاطر همین گوشی های زینتی و گران قیمتش می شناسند. اما این بار گوشی 88 Tauri ساخته شده توسط شرکت Tonino Lamborghini ممکن است که فروش گوشی های ورتو را کاهش دهد زیرا طراحی 88 Tauri واقعا فوق العاده است.

بدنه ی این گوشی ترکیبی از جنس چرم و استیل می باشد که باعث می شود هنگام در دست گرفتن آن، کاربر احساس خوشایندی داشته باشد. این گوشی در 5 طرح مختلف عرضه می شود که از هر کدام از این طرح ها تنها 1947 نسخه تولید و عرضه خواهد شد. بد نیست تا نگاهی به مشخصات سخت افزاری این گوشی نیز نگاهی بیندازیم.



  •     پردازنده ی 4 هسته ای snapdragon 801 با کلاک 2.3GHz
  •     صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1080p
  •     3 گیگابایت RAM
  •     دوربین پشتی 20 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی!
  •     64 گیگابایت حافظه ی داخلی
  •     باتری 3400 میلی آمپری

مشخصات سخت افزاری این گوشی خارق العاده اند خصوصا باتری و دوربین آن. اکثر گوشی های زینتی سخت افزار معمولی دارند و چیزی که آنها را متمایز می کند جنس بدنه و طراحی آن ها است. اما این گوشی هم طراحی فوق العاده ای دارد و هم سخت افزاری عالی. لازم به ذکر است که برای خرید آن باید مبلغ 6300 دلار بپردازید!



Boss Phone یک اسمارت فون(!) 7 اینچی با نهایت امنیت
تمرکز بر روی امنیت و حفظ اطلاعات شخصی؛ ایده اصلی این دستگاه به شمار میرود. کاری نداریم که چرا با این اندازه 7 اینچی خود به عنون یک گوشی معرفی شده است اما استفاده از سیستم عامل اندروید و تمرکز بر روی این موضوع برای ما جالب آمد. به گفته شرکت‌های طراحی کننده این محصول، Boss Phone از نسخه ۵ اندروید آب‌نبات‌چوبی بهره می‌برد و دارای تأییدیه امنیتی برای ایجاد ارتباط امن از موسسه Tor است (البته این Tor با دور زدن محدودیت فرق دارد).



Boss Phone دارای یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی فول HD است و قدرت آن را قرار است پردازنده ۸ هسته‌ای مدیا تک به حرکت درآورد. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی فوق امنیتی می‌توان به دوربین اصلی ۸ مگا پیکسلی، دوربین دوم ۲ مگا پیکسلی، باتری  ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان اشاره کرد.Boss Phone قرار است از فردا با قیمت ۳۵۰ دلار از طریق کمپین Indiegogo به فروش برسد. در زمان رونمایی این محصول گفته شد که کارمندان سونی پیکچرز باید از این اسمارت فون استقبال خوبی کنند!



شارژ باتری iPhone 6 تنها در 15 دقیقه میسر شد!
شرکت های بزرگ در نمایشگاه هر چه در چنته داشتند، نشان داده و اما یکی از بهترین مزیت های چنین نمایشگاه هایی، رونمایی از محصولات شرکت های کوچک اما با پتانسیل می‌باشد. iBattz از جمله شرکت‌های یادشده است که ادعا می‌کند شارژر تولیدی آن‌ها می‌تواند باتری آیفون ۶ را در مدت زمان ۱۵ دقیقه به طور کامل از صفر تا صد درصد شارژ کند! شارژر تولیدی این شرکت در دو نوع ۵۶۰۰ و ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت روانه بازار خواهد شد و نسخه با ظرفیت بالاتر می‌تواند پیش از نیاز به شارژ مجدد خود، آیفون ۶ شما را شش مرتبه به طور کامل شارژ کند که در نوع خود بسیار جالب خواهد بود.



یکی از دلایل موفقیت این شارژر، استفاده از باتری لیتیوم پلیمری می‌باشد که خروجی ۲۰ ولت، ۲ آمپر، در مقایسه با شارژرهای معمولی با خروجی ۵ ولت، یک آمپر ارائه می دهد. هنوز هیچ قیمتی برای این محصول اعلام نشده است اما با استفاده از این خبر میتوان متوجه شد که باتری ایفون ویژگی بسیاری از اسمارت فون ها کنونی بازار را در خود جای داده است.



شارپ میخواهد از تلویزیون های 120 اینچی به رزلوشن 4k به عنوان تابلو تبلیغاتی استفاده کند
هر ساله تلویزیون ها بخش بزرگی از نمایشگاه CES به حساب آمده اند. جای هیچ شکی نیست که شکل تلویزیون خیلی در لاس وگاس تاثیر گذارند، و وقتی می گویم خیلییعنی خیلی!  دقیقا مانند سال پیش وقتی که یک تلویزیون 85 اینچی 8k بدون شیشه 3بعدی معرفی شد امسال این شارپ است که نمایشگر 120 اینچی 4k ال سی دی های تبلیغاتی را معرفی کرده است.



با توجه به گفته های شرکت ها، این نمایشگر ها یک روز جایگزین ویدیو های دیواری عمومی خواهند شد. (مانند میدان تایمز) همانطور که می تواند جایگزین پروژکتور ها در کلاس و اطاق های کنفرانس ها بشود. اکنون هیچ سخنی درباره قیمت آن نمی توان گفت اما مطمئنا بدانید که قیمت آن ها اصلا اقتصادی نخواهد بود.



برای فهمیدن اینکه این نمایشگر چقدر بی نظیر است فقط باید آن را از نزدیک و با چشمان خود ببینید. بنابراین اگر در CES هستید، یقینا ارزش داره که این تلویزیون را ببینید. چرا که نه، شاید یک روز یکی از این ها یاچیزها ی شبیه یه آن را ببینید یا اینکه روزی این دستگاه ها راهشان را حتی به مغازه ها باز کنند.



curie ماژول جدید اینتل به شکل و شمایل یک دکمه
می دانیم صنعت گجت های پوشیدنی سریع ترین رشد را در این روزهای اخیر در بین ابزارهای مختلف تکنولوژی دارد و طبیعی است که شرکت های مختلف به آن روی آورند.تا ضعف های خود را در سایر زمینه ها بپوشانند.اینتل نیز چنین شرکتی است وقتی دید که نبرد تبلت ها را باخته است سعی کرده تا در بازار ابزارهای پوشیدنی دخول کند و در حین نمایشگاه CES 2015 از یک ماژول کوچک قابل استفاده در ابزارهای پوشیدنی پرده برداشت.

ماژول نام برده شده با کمک چیپ جدید اینتل به نام Quark SE ساخته شده و به شرکت ها این امکان را می دهد تا بتوانند انگشتر یا کیف و … بسازند. تراشه ی CURIE از فناوری هایی بهره می برد که همگی شرکت ها را در ساخت یک گجت کوچک و کوچک تر یاری می‌کند این فناوری ها عبارت ان از :



#پشتیبانی از استانداردهای بلوتوث و LE
#دارای هاب حسگر کم مصرف
#دارای شتاب دهنده برای تشخیص حرکات دست
#پشتیبانی از نرم افزار اپن سورس وایپر (هدف استفاده از این برنامه.تشخیصص حرکات و اعمالی از این دست.بیان شده است.)

مدیرعامل اینتل در صحبت هایش به این موضوع پرداخت و گفت که : مردم ایده های جالب بسیاری را در سر دارند اما مانعی که برای محقق نمودن آنها وجود دارد بسیار بزرگ است چرا که فناوری بیش از اندازه کوچک و البته یکپارچه است. ماژول کیوری اینتل از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ به بازار ارائه خواهد شد. حال باید به این موضوع توجه کرد که آیا شرکت ها می توانند این ماژول را با ابزارها و طراحی های خود وفق بدهند و آنرا در محصول خود جای دهند؟



الترابوکی فوق نازک؛ باز رونمایی دل از XPS 13
اگر به یاد داشته باشید اولترابوک Dell XPS 13 یکی از محبو‌ب‌ترین اولترابوک‌های موجود در بازار به شمار می‌‌آید که برای اولین بار در نمایشگاه CES 2013 به نمایش درآمد. شرکت دل اکنون دست به طراحی مجدد این اولترابوک‌زده تا بتواند جایگاه این دستگاه را در بازار حفظ کند. باز هم زیبا تر و قوی تر خود را به ما نشان داده است.



مدل جدید دل با تمرکز بر طراحی ایده‌آل به کم‌کردن حاشیه‌های صفحه‌نمایش دست زده تا نهایتا شاهد صفحه‌نمایشی تقریبا بدون حاشیه باشیم. کم‌کردن حاشیه صفحه‌نمایش نهایتا منجر به کاهش سایز و وزن این دستگاه شده است. این اولترابوک تنها یک کیلو و سیصد گرم وزن داشته که تقریبا معادل وزن سیستم‌های یازده اینچی موجود در بازار می‌باشد.

صفحه‌نمایش دستگاه نیز بهبود یافته و اکنون پنلی با رزولوشن ۱۸۰۰×۳۲۰۰ نیز در میان گزینه‌های موجود برای خرید کاربران مشاهده می‌شود. این صفحه‌نمایش دارای ۵.۷ میلیون پیکسل کلی و ۲۸۲ میلیون پیکسل در هر اینچ می‌باشد.



در این دستگاه از پردازنده‌های نسل پنجم شرکت اینتل بهره گرفته شده است تا نهایتا بنابرگفته شرکت دل با یک بار شارژ دستگاه بتوانید تا ۱۵ ساعت از آن استفاده کنید. موارد یادشده در قالب یک شاسی جدید با الهام از فرم نسخه قدیمی با بهره‌گیری از فیبر کربن و البته طراحی شکیل‌تر و استفاده از دوره‌های آلومینیومی به بازار عرضه خواهد شد.

صفحه‌نمایش دستگاه از Corning Gorilla Glass NBT ساخته شده تا بر استحکام آن افزوده شود. قابلیت‌های ارتباطی مختلف مانند دو پورت یو‌اس‌بی ۲.۰، پورت مینی دیسپلی و یک کارت‌خوان به همراه وای‌فای و بلوتوث ۴.۰ در این دستگاه به کار گمارده شده‌اند.



مدل جدید XPS 15 دل نیز به گزینه‌ای با صفحه‌نمایش لمسی ۴K تجهیز شده است. این لپ‌تاپ از جهات دیگر چه از نظر ظاهری و چه در داخل بدون تغییر باقی مانده است. این بدان‌معناست که از نسل چهارم پردازنده اینتل، گرافیک انویدیا جی‌فورس GT 750M و صفحه‌نمایش لمسی استاندارد تمام‌اچ‌دی در این دستگاه استفاده شده است. Dell XPS 13 مجهز به صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی و پردازنده Core i3 با قیمت ۷۹۹ دلار به زودی روانه بازارخواهد شد. XPS15 مجهز به صفحه‌نمایش ۴K نیز با قیمت ۲۳۴۹ دلار به بازار خواهد آمد.



Wacom Cintiq: تبلتی ۲۷ اینچی با رزولوشن QHD مخصوص عاشقان طراحی
عاشق طراحی هست؟ بزرگ‌ترین تبلتی که Wacom تاکنون به بازار عرضه کرده بود، دارای صفحه‌نمایش ۲۴ اینچی و وضوح HD به نام Cintiq بوده است، اما این کمپانی امسال در نمایشگاه ces 2015 از نسل جدید تبلت های مخصوص طراحی خود با اندازه صفحه‌نمایش ۲۷ اینچی با وضوح QHD رونمایی کرده است! Cintiq 27QHD همان‌گونه که از نامیش پیداست، دارای صفحه‌نمایشی ۲۷ اینچی QHD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بوده و توانایی نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ را دارد، بدین ترتیب می‌تواند ۹۷ درصد از امکاناتی که ادوبی در فتوشاپ تعبیه کرده است را به کار گیرد.



Cintiq 27QHD دارای کلیدهای فیزیکی محبوب ExpressKey بوده که اجازه جابجایی تصویر در صفحه را به کاربر می‌دهد. در این نسل از تبلت های طراحی Wacom از شیشه به‌جای پلاستیک برای قرارگیری راحت‌تر دست طراح در حاشیه‌ها استفاده شده، همچنین این مدل دارای قلم استایلوس Pro Pen می‌باشد که می‌توان از آن بر روی  ۲۰۴۸ سطح حساسیت فشار Cintiq استفاده کرد؛ به زبان ساده‌تر تفاوتی از نظر حساسیت میان صفحه‌نمایش این دستگاه و کاغذ نقاشی احساس نخواهید کرد.

از دیگر قابلیت‌های Cintiq می‌توان به داشتن پایه‌هایی برای تنظیم زاویه قرارگیری دستگاه از ۵ تا ۲۰ درجه برای تسلط هرچه بیشتر طراح اشاره کرد. نسل جدید تبلت های طراحی واکوم قرار است با قیمت ۲,۳۰۰ دلار به فروش برسد، اما اگر شما تمایل دارید لوازم طراحی اضافی آن را داشته باشید، باید ۵۰۰ دلار بیشتر از رقم اعلام شده خرج کنید.



کفی کفش هم هوشمند شد با Digitsole آشنا شوید
جهان روز به روز با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و هوشمند شدن در حال فراگیری تمام ابزار و وسایل زندگی ماست در حدی که به کفی کفش هم رسیده که امروز در نمایشگاه CES 2015 از یک کفی کفش هوشمند رونمایی شد.



از کاربردهایی که این گجت 200 دلاری دارد.شمردن تعداد قدم های شما و محاسبه ب کالری سوزانده شده توسط شماست.اما شاید از خودتان بپرسید.که200 دلار فقط برای شمردن قدم.نه کاربرد دیگری هم دارد.با قرار دادن این کفی ها در داخل کفش خود، انگشتان تان به تدریج شروع به گرم شدن می کنند و احتمالا تا حد برشته شدن پیش می روند!



شرکت سازنده ادعا کرده این گجت میتواند دمای پا را تا ۱۲۰ درجه فارنهایت یا ۴۸ درجه سانتی‌گراد افزایش دهد.که این امر از طریق اپلیکیشن کاربردی که برای آن طراحی شده.امکان پذیر است.این اپلیکیشن برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس است. باتری آن از طریق درگاه میکرو USB شارژ می‌شود و با هر بار شارژ ۶ تا ۹ ساعت دوام می‌آورد. زمزمه ساخت این کفی های خلاقانه نخستین بار سه ماه پیش مطرح شد و حالا کمپانی فرانسوی سازنده آن به نام GlaGla اعلام کرده که آماده دریافت سفارش از سوی علاقمندان است.



Dell نیز به جمه تولید کنندگان مانیتورهای خمیده پیوست؛ رونمایی از مانیتوری الترا شارپ
نمایشگرهای منحنی، رفته‌رفته جای خود را در بازار گجت‌های الکترونیکی بازخواهند کرد. پس از معرفی این نمایشگرها توسط شرکت‌هایی مانند اچ‌پی و برنامه‌ریزی سامسونگ در جهت عرضه ۹ نمایشگر از نوع یادشده تا پایان سال جاری میلادی، اکنون نوبت دل رسیده تا به عرضه محصول مشابه خود بپردازد.



نمایشگر اولتراشارپ U3415W پیش از این در تابستان گذشته به طور غیررسمی در معرض نمایش قرارگرفت اما این نمایشگر در هفته جاری آماده فروش خواهد شد. این نمایشگر از رزولوشن ۱۴۴۰×۳۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد و نسبت تصویر در آن ۲۱:۹ می‌باشد که نسبتی استاندارد برای صفحه‌نمایش‌های خمیده این چنینی محسوب می‌شود تا نهایتا نیاز به استفاده از چندین نمایشگر مرتفع گردد.



در حاشیه‌های این نمایشگر می‌توانید پورت‌های HDMI و Display را مشاهده کنید. همچنین از دو اسپیکر ۹ واتی در این دستگاه استفاده شده است. این نمایشگر از فردا و با قیمت ۱۲۰۰ دلار در بازار موجود خواهد بود.



استفاده از فناوری موشن کپچر در دروغ سنجی
همه ی ما می دانیم در سازمان هایی که به طریقی به امنیت و … مربوط اند.دستگاه دروغ سنج دارند اما این دستگا ه ها نمی توانند همیشه درست عمل کنندو در بسیاری از موارد اشتباه عمل می کنند حال دانشمندان با استفاده از فناوری موشن‌کپچر می خواهند دروغ سنج بهتری را عرضه کنند.



موشن کپچر در صنعت بازی سازی و انیمیشن بیشترین کاربرد را دارد که با وصل شدن تعداد زیادی سنسور به بدن حرکت اعضای بدن را کامل ضبط می کنند عملا حرکت های انسان را شبیه سازی می کنند. دانشمندان دانشگاه کمبریج موفق شده‌اند از طریق لباس‌های موشن کپچر، راست و دروغ را تشخیص دهند. آن‌ها ۹۰ داوطلب را مورد آزمایش قرار دادند. الگوریتم آن‌ها می‌تواند از هر چهار دروغ سه تا را تشخیص دهد که به مراتب دقیق‌تر از دروغ‌ سنج‌های فعلی عمل می‌کند.

دانشمندان معتقدند.که افراد دروغ گو بی قرار می شوند پس این دانشمندان با شبیه سازی حرکات افراد بی قرار و مظطرب.و تطابق آنها با حرکات افراد دروغ گو می توانند تا حدود 75 درصد دروغ ها را تشخیص دهند. به دلیل آنکه لباس های موشن کپچر قابلیت شبیه سازی حرکات بدن با دقت بالا را دارند چه بسا پلیس در آینده ای نزدیک به سراغ این لباس ها برای تشخیص دروغ برود.



Vivo Air را بهتر ببینید؛
تلفنی با طراحی جذاب و قیمتی جذاب تر
کمپانی Blu که مقر آن در فلوریدای آمریکا قرار دارد، جدیدترین اسمارت فون خود را با نام Vivo Air رونمایی کرد.این گوشی که طراحی جذاب و متریال خوبی دارد بسیار باریک است و آمده تا با غول های اسمارت فون دنیا رقابت کند. کمپانی بلو نشان داده که تنها برای رقابت نباید قیمت را پایین آورد و از خیر طراحی و بدنه با کیفیت گذشت.زیرا محصول تازه معرفی شده این کمپانی، هم طراحی جذابی دارد، هم بدنه آن فلزیست و در کنار آن قیمتش هم بسیار مناسب است.



Vivo Air تنها 5.1 میلی متر ضخامت دارد و از این نظر بسیار باریک است.در عین باریکی سبک هم هست. Vivo Air دارای وزن 99.2 گرم است که با این توصیفات در رده یکی از سبک وزن ترین و باریک ترین اسمارت فون ها قرار میگیرد.در کنار این، طراحی بسیار زیبایی هم دارد.از جلو مارا یاد آیفون 5 اس می اندازد و از پشت کمی شبیه اکسپریا زد 3 سونی ست.بدنه تشکیل شده از آلومینیوم این اسمارت فون،از آن یک دستگاه کاملا لوکس می سازد و اگر این موارد را در کنار قیمت 199 دلاری آن بگذاریم، متوجه می شویم که با یک محصول خیلی خوب رو به رو هستیم.



اما اگر از مشخصات ظاهری بگذریم، ناخوداگاه باید به سراغ مشخصات سخت افزاری آن برویم.این اسمارت فون زیبا دارای پردازنده MediaTek MT6592 است که به یک گیگ رم مجهز شده و دارای پردازنده گرافیکی Mail است. همچنین این تلفن دارای حافظه داخلی 16 گیگ است و اندازه صفحه نمایش آن نیز، 4.8 اینچی سوپر امولد اچ دیست.دوربین آن نیز در عقب 8 و در جلو 5 مگاپیکسل است و دارای یک باتری 2100 میلی آمپریست و اندروید 4.4 کیت کت هم به عنوان سیستم عامل برروی آن قرار دارد.

این تلفن در دو رنگ عرضه شده و همانطور که گفتیم قیمتی رقابتی دارد و آمده تا سهمی را در بازار برای خود به دست بیاورد. این دستگاه با قیمت 199 دلار به صورت آنلاک در آمازون و سایر فروشگاه ها عرضه خواهد شد.



شکلات خوشمزه ۳بعدی پرینت کنید و سپس میل کنید!
گویا ما در جادو زندگی می کنیم؛ دنیا جادویی که هیچ چیز در آن غیر ممکن نیست! کمربند هوشمند٬ ساعت هوشمند٬ کفش هوشمند٬ جوراب هوشمند(!) و حالا٬ دستگاه چاپ شکلات خوردنی ۳ بعدی!



کمپانی Hershey یکی از فعالان حوزه شیرینی پزی است که امروز در نمایشگاه CES شگفتی آفرید و از دستگاه چاپ شکلات که از قضا قابل خوردن نیز هست٬ رونمایی کرد. این وسیله می تواند شکلاتی که شما می خواهید را پرینت کند٬ یعنی خودتان طراحی می کنید٬ طعم انتخاب می کنید و در نهایت نوش جان می کنید!

شما می توانید توسط این پرینتر٬ شکلاتی با طعم های  تلخ،‌ شیری و شکلاتی سفید را خلق کنید. البته زیاد هیجان زده نشوید٬ این شرکت به این زودی نمی خواهد این دستگاه را بطور عمومی وارد بازار کند!



جمع بندی از: سالار واعظی / با همکاری ترنجی

 • دریچه فناوری اطلاعات






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار