درحاشه‌ پزشکی این هفته مطرح شد

نوبت‌دهی در بیمارستان‌ها به یک سال هم رسید/ دریافت ویزیت دوم اخلاقاً درست نیست + فیلم

در حاشیه‌های پزشکی این هفته عناوینی چون: نوبت دهی طولانی مدت بیمارستان‌های دولتی و دریافت ویزیت دوم و سوم پزشکان، میزان ایرانی بودن تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و .... مورد برسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، این روز‌ها بیشتر روسای بیمارستان‌های دولتی می‌گویند که نوبت دهی به بیماران طولانی شده و بیماران مجبور هستند، مدت زیادی در نوبت منتظر بمانند. 

توکلی رئیس بیمارستان امیرالعلم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حداقل بین ۴ تا ۶ ماه نوبت دهی طول می‌کشد. 

زمانی رئیس بیمارستان فیروزگر گفت: در جراحی الکتریکی که مراجعه زیاد است، گاهاً بیمار یک سال در لیست انتظار قرار می‌گیرد. 

دکتر هاشمی وزیر بهداشت می‌گوید: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت تنها یک تخت بیمارستانی وجود دارد و این در حالی است که ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی برای مواقع اضطراری باید خالی باشد. 

توکلی رئیس بیمارستان امیرالعلم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در اورژانس اگر بیماری نیاز به تخت داشته باشد، ممکن است مشکل پیدا کند و بستری شدن کسی که در نوبت است، دچار مشکل خواهد شد. 

با توجه به طرح تحول سلامت استقبال و اعتماد مردم به بیمارستان‌های دولتی افزایش پیدا کرده و به نظر می‌رسد که باید در بخش دولتی حمایت و سرمایه گذاری بیشتری صورت پذیرد. 

دریافت ویزیت دوم اخلاقاً درست نیست 

خسرونیا رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به پرسش دریافت ویزیت نوبت دوم بیماران به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قانون نظام پزشکی سکوت کرده و در کتاب تعرفه در رابطه با ویزیت دوم، سوم نوشته نشده است. 

وی افزود: ولی حرمت پزشکی به ما می‌گوید، نگیریم بهتر است. 

تجهیزات بیمارستانی داخلی با کیفیت‌تر از نمونه‌های خارجی 

توکلی رئیس بیمارستان امیرالعلم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با ایرانی یا خارجی بودن اقلام استفاده شده در اتاق عمل گفت: نمایشگر ایرانی بوده ولی چراغ خارجی است، دستگاه ساکشن خارجی بوده اما نمونه داخلی نیز دارد. 

وی در ادامه گفت: اقلامی مانند دستکش که نمونهٔ داخلی نیز دارد از خارجی استفاده می‌کنیم چرا که دستکش ایرانی هزینه بیشتری با همین کیفیت دارد. 

وی افزود: تولید کنندگان داخلی به ما برای فروش محصولاتشان مراجعه‌ای ندارند اما وارد کنندگان در روز ۲ یا ۳ مرتبه برای فروش محصولات مراجعه می‌کنند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار