جشن‌های تلویزیونی در 17 ربیع الاول

چندین ویژه برنامه برای برگزاری جشنی شاداب و معنوی در تلویزیون تدارک دیده شده تا مخاطبان با گوشه‌هایی از معارف روز پربرکت هفدهم ربیع الاول آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ در روزهای هفته وحدت شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی ویژه برنامه‌های بسیاری را درباره این هفته پر بركت  تدارك دیدند. این برنامه‌ها عموما با محور اتحاد شیعه و سنی و كنار گذاشتن اختلافات بر سر مسائل فرعی میان این دو مذهب بزرگ اسلامی تهیه شده بود . برگزاری جشن ها، اجرای میزگرد ها و بحث ای كارشناسی و گردهمایی هایی كه بر مناسبت هفته وحدت در ایران برگزار شد موضوع این برنامه ها بود اما برخی برنامه های روز جمعه به صورت ویژه به میلاد پربركت حضرت ختمی مرتبت، حضرت محمد (ص) و ششمین اختر تابناك امامت و ملایت حضرت صادق (ع) می پردازند. كه برخی از این برنامه ها را مرور می كنیم.

بررسی سیره زندگانی پیامبر اكرم ( ص) و امام جعفر صادق ( ع) موضوع برنامه "انسان 250 ساله" شبكه 5 سیماست كه در شب 17 ربیع الاول روی آنتن می رود.

حجت الاسلام حاج علی اكبری كارشناس این برنامه موضوع سیره زندگانی این دو معصوم و نقش پیامبر اكرم در شكل گیری امامت را در این برنامه تشریح می كند. ارتباط تلفنی با مدینه منوره از بخش های این برنامه است كه با اجرای علیرضا قوامی پنج‌شنبه 18 دی ماه ساعت 20:20 دقیقه به مدت 60 دقیقه پخش می‌شود.

شبكه نسیم تلاش كرده در این روز آیتم های شاد و سرگرم كننده ای برای مخاطبانش آماده كند .
برنامه "جشن میلاد نور" ویژه ولادت پیامیر اعظم و ولادت امام جعفر صادق (ع) پنجشنبه 18 دی ساعت 20 روی انتن شبكه نسیم خواهد رفت. گروه همخوانی ذكر و محراب در این ویژه برنامه با اجرای سرود های شاد مهمان خانه مخاطبان می‌شود.
 
در برنامه «مهمونی» در شبكه نسیم پیام عزیزی، علی نفری، امید حاجیلی و امید معنوی (خواننده)، مجید عزتی (تقلید صدا) و حسین عیوضیحضور می یابند و هنرنمایی می كنند . آرش میراسماعیلی، رضا رودی و سعید فخاری (ركورد دار روپایی زن) از ورزشكاران نامی هم  میهمان این برنامه خواهند بود.  شبكه نسیم قسمت پنجم مجموعه طنز «نه! سیم خاردار» را نیز جمعه 19دی ماه به همین مناسبت با آیتم های جدید بسیار شادتر روی آنتن شبكه نسیم خواهد برد .
شبكه اول سیما با جُنگی شاد با نام جُنگ ویژه ولادت ویژه برنامه های خود را برای روز جمعه ارائه می‌كند.
 
«كلاه قرمزی» و دوستان عروسكی‌اش جمعه، 19 دی از ساعت 11 با شیرین كاری‌های جالب و دیدنی به خانه مخاطبان شبكه دو می آیند.

در بخش اول همه عروسك ها بجز پسرخاله حضور دارند، آنها درباره هدیه ای كه آقای مجری برای رفتن به میهمانی دوستش خریده كنجكاوی می كنند و .. در آیتم دوم كلاه قرمزی، پسر عمه زا، فامیل دور و ببعی مشغول درست كردن كاردستی هستند، غافل از این كه بی حواسی كار دستشان می‌دهد و همه عروسك ها به یكدیگر می چسبند.

در آیتم سوم دختر همسایه دنبال وسیله گمشده اش می گردد، آقای مجری كاردستی بچه را نگاه می كند تا بتواند گمشده دختر همسایه را پیدا كند، مجری در حال تماشای كاردستی بال پرنده كلاه قرمزی است كه فامیل دور با كلاه گیسی وارد می شود، دختر همسایه می گوید كه این كلاه گیس وسیله گمشده اوست... .

در آیتم پایانی این برنامه فیل آقای همساده یاد هندوستان می كند، او كه مشغول مرور خاطرات قدیمی است امكان استراحت و خواب را از دیگر عروسك ها گرفته... .

برنامه عموهای فیتیله ای هم در شبكه دو در سالروز میلاد با سعادت رسول مهربانی با حال و هوای شادتری روی آنتن می رود.

نمایش های مثل آباد، تنبل خانه شاه عباسی ، ژان وال ژان و كلیپ عیدی از بخش های ویژه برنامه عموهای فیتیله ای در سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) خواهد بود.
 
این برنامه پنجشنبه و جمعه از ساعت 14 روی آنتن شبكه دو می رود.

"جشن هستی" عنوان ویژه برنامه‌ای شاد و جذاب از گروه اجتماعی شبكه 5 سیماست كه به مناسبت سالروز ولادت باسعادت پیامبر مهر و رحمت حضرت رسول اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)  روی آنتن می‌رود.

این برنامه با حضور یكی از كارشناسان مذهبی كشور، گروه تواشیح ، وله‌های شاد و مناسبتی، مسابقه پیامكی مرتبط با موضوع برنامه  ولادت با سعادت پیامبر اكرم ( ص) و امام جعفرصادق ( ع) در مدت زمان 70 دقیقه برای مخاطبان پخش می‌شود.
 
این ویژه برنامه پنج‌شنبه 18 دی ماه و جمعه 19 ساعت 21:35 دقیقه  از شبكه 5 پخش خواهد شد.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.