خسروی: کمیته داوران AFC با تفکر ژاپنی، چینی، عربی اداره می‌شود

کارشناس داوری کشورمان گفت: بدون شک کمیته داوران AFC با تصمیمات اشتباه موجب ضعف داوری در آسیا شده‌اند و باید عنوان کنم با تفکر ژاپنی، چینی و عربی اداره می‌شود.

علی خسروی، کارشناس داوری کشورمان در مورد عملکرد داوران در دور نخست بازی‌های جام ملت‌های آسیا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: باید عنوان کنم کمیته داوران AFC  12 گروه برتر را انتخاب کرده که از دید این کمیته بهترین‌ها برگزیده شده ولی باید یادآوری و تاکید کنم فغانی از همه آنها بهتر عمل کرد.

وی در ادامه افزود: فغانی بقدری خوب داوری کرد که این کمیته دیدار مجدد کویت - کره جنوبی را به وی واگذارکرد و این نشان از اعتماد به این داور می‌باشد.

خسروی ادامه داد: سرعت‌های برق آسای فغانی، گرفتن پنالتی به جا و مدت برای تیم عربستان و حضور به موقع و نزدیک و ارائه تصمیم‌های درست از نقاط قوت این داور خوب کشورمان بود.

کارشناس داوری کشورمان ادامه داد: از ایرماتوف ازبکستانی و پیتر اولری و همچنین داور استرالیایی و شکراله انتظار بیشتری می‌رفت ولی شاید انتظارها به سمت داور خوب فوتبال کشورمان نمی‌رفت و خوب عمل کرد.

وی به تشریح عملکرد داوران پرداخت و تصریح کرد: بعضی داورها اشتباهات فاحشی داشتند که می‌توانست روند بازی را عوض کند ولی با اشتباهات عجیب باعث شد که بازی به گونه دیگری دنبال گردد.

خسروی بیان کرد: من در جام ملت‌های آسیایی سال های قبل حضور داشته‌ام این دوازده گروه داوری که انتخاب‌می‌شوند کار سختی خواهند داشت و باید استرس و مسائل روحی- روانی‌ را قبل از قضاوت کنترل نمایند.
 
 کارشناس داوری کشورمان اضافه کرد:به نظر من داوری در این هشت بازی خوب بوده است و 80 درصد موفق عمل کرده‌اند و 20 الی 25 درصد ضعیف‌ بوده‌اند.
 
وی تصریح کرد: اگر اشتباهات داوری نبود ایران 0-4 برنده خارج می شد و کره جنوبی و عمان به تساوی می‌رسید و به طور قطع اگرafc دخالت درست می‌کرد برای گروه داوری استرالیایی و ؟؟ گران تمام می شد.
 
خسروی ضمن انتقاد از کمیته داوران AFC گفت: به نظر من   به دلیل تفکر ژاپنی- چینی و عربی واعمال نظرهای نادرست تصمیمات ضعیف اتخاذ می‌کند که این تصمیمات منجر به پیشرفت داوری نمی‌شود چنانکه شما می‌دانید اگر استرالیا‌ به فینال  راه پیدا نکند داور استرالیایی این دیدار را قضاوت می‌کند در تصمیمات خوب نیست و یک نوع‌ تبهکاری و ظلم در داوری است.
 
پیشکسوت داوری کشورمان اذعان کرد: تصمیمات نادرست باعث شد که فغانی را به عنوان داور وسط معرفی نکرده بودند و داور چهارم شد البته جام جهانی مانند جام ملت‌ها نبوده‌و نیست زیرا دلیلش این بود که اگر داوری عملکرد ضعیفی داشته باشد این داور را اخراج می‌کند ولی در جام ملت‌های آسیا تا پایان جام نگه می‌دارند و حتی اجازه قضاوت بازی دیگری را به وی می‌دهند که باید بگویم چیدمان داوری در آسیا به هیچ وجه درست نبوده و نیست.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که فغانی داور خوب فوتبال کشورمان همیشه مسیر موفقیت و ترقی را در عرصه داوری طی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشورمان ، داوری ، کمیته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار