متخصص پوست و مو؛

زیبایی به قیمت آسیب دیدن سلامتی

استفاده زیاد از محصولات آرایشی به مرور زمان باعث بسته شدن منافذ پوستی شده و خطر افزایش جوش‌ها و حساسیت‌های پوستی افزایش پیدا می‌کند همچنین در زنان پیدایش ضایعات آکنه‌ای در اثر مصرف بی‌رویه لوازم آرایشی بسیار شایع است.

خانم رضایی شهروند اراکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، می‌گوید: من همیشه برای خرید لوازم آرایشی بیشتر به کیفیت آن دقت می‌کنم تا قیمت جنسی که می‌خواهم خریداری کنم به این خاطر که از صدمه رسیدن به پوستم جلوگیری کنم.

به دلیل گرانی توانایی خرید ندارم

خانم زارعی یکی دیگر از شهروندان اراکی می افزاید: بعضی اوقات به دلیل گرانی لوازم آرایش توانایی خرید را ندارم و گاه به دست فروش‌های کنار خیابان روی می آورم و با این که می دانم استفاده مدام و زیاد از حد از لوازم آرایشی برای پوست ضرر دارد نمی توانم که از استفاده آن خودداری کنم و برایم به یک عادت تبدیل شده است.

یکی از متخصصان پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران می گوید: بر اساس پژوهش های انجام شده 296 عارضه در کمین کسانی است که از مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی استفاده می کنند.

عوارض شدید پوستی حاصل مصرف دراز مدت لوازم آرایشی

دکتر علی احمدی در ادامه تصریح می کند: استفاده دراز مدت از لوازم آرایشی عوارضی همچون تضعیف شدید پوست در مقابل بیماری ها و پیری زودرس پوست را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سن استفاده از لوازم آرایشی در ایران 14 سال به بالا است بیان می کند: طبق آمارها بیش از 17 میلیون زن ایرانی هر ساله 10 تریلیون و 200 میلیارد تومان برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند و این در حالی است که بین 80 الی 90 درصد بازارهای لوازم آرایشی ایران در اختیار چین، ترکیه و تایلند است.

دکتر احمدی می گوید: نکته‌ی جالب این است که در این سه کشور علاوه بر تولیدات خود از برندهای معروف خارجی در این زمینه به صورت قلبی ساخته شده و به بازارهای ایران فرستاده می‌شود، کشورهایی که هر ساله میلیون‌ها دلار از واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران سود می‌برند.

استفاده از محصولات آرایشی در کوتاه‌ترین زمان

وی تصریح می‌کند: با توجه به اینکه برخی ترکیبات آرایشی آکنه زاست و به تشدید آکنه پوست در سنین جوانی کمک می‌کند، در صورت استفاده از محصولات آرایشی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده و به سرعت از سطح پوست پاک شود.

این متخصص پوست و مو در ادامه می‌گوید: تنها راه سلامت و شاداب تر نگه داشتن پوست‌مان، و روشن‌تر و نافذتر کردن چشمهایمان همان متدهای قدیمی آزمایش شده تغذیه و سلامتی است.

این یعنی داشتن یک رژیم غذایی متوازن، نوشیدن مقدار کافی آب و داشتن خواب کافی. همچنین یعنی دور ماندن از آفتاب، ورزش کردن مدائم و ترک سیگار. این چیزها ممکن است بسته بندی قشنگی نداشته باشد اما بدن و سلامتی شما مطمئناً ارزشش را دارد.

افزایش کشفیات قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی

مدیر کل گمرک استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اضافه می کند: سال گذشته میزان لوازم آرایشی و بهداشتی در استان مرکزی به ارزش ریالی 867/029/183 کشف شده است که در شش ماهه اول سال جاری این میزان به ارزش ریالی 077/317/359 رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مهدی میر اشرفی همچنین می افزاید: این یکی از چالش‌های مهم داخلی و حتی بین‌المللی است که بازار قاچاق و تقلبی لوازم آرایشی بسیار پررونق است و برخی کشورها در زمینه تولید و تقلب برندهای معروف به شدت فعال هستند و مهمترین مشتریان این شرکت‌ها نیز کشورهای خاورمیانه هستند.

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: مبارزه برای جلوگیری از ورود و عرضه لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی در کشور ما کم نبوده است و از سال‌های گذشته وجود داشته است و این مبارزات در آینده هم ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.