بازار داغ «من هستم‌»ها در اروپا+تصاویر

پس از شیوع شعار «من شارلی هستم» در حمایت از کاریکاتوریست‌های کشته شده در پاریس، یک نماینده انگلیسی گفته که «من فلسطینی هستم.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ پس از حمله هفته گذشته به دفتر نشریه طنزپرداز «شارلی ابدو» در شمال پاریس و کشته شدن 12 نفر از جمله 2 پلیس، شعاری بر روی در و دیوار شهر-موزه پاریس و حتی در فضای مجازی پخش شد که می‌گفت «من شارلی هستم.»

نماینده انگلیسی:

این شعار طبعاً در حمایت از طنزپردازان مقتول ساخته و منتشر شد ولی دیروز در راهپیمایی بزرگ پاریس که به با حضور میلیون مردم و پیوستن مقامات چند کشور برگزار شد، شعاری پخش شد که مشخصاً قصد داشت سوگیری مذهبی به حملات اخیر پاریس بدهد.

این شعار جدید می‌گفت «من یهودی هستم» و قصد سازندکان آن، القای این مطلب بود که جامعه یهودیان پاریس هدف حملات بوده‌اند، حال آنکه از 17 شهروند مقتول، تنها 4 نفر یهودی بودند که این افراد هم به دلیل حمله نه‌چندان موفق نیروهای ویژه رهایی گروگان پلیس، در فروشگاه «کوشر» به قتل رسیده بودند.

نماینده انگلیسی:

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما از دو روز پیش، زمینه القای این مطلب در فرانسه را ایجاد کرده و از یهودیان پاریس خواسته بود به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کنند؛ اسرائیل که بر مبنای گردهم آوردن یهودیان در فلسطین اشغالی تشکیل شده، پس از موشکی شدن روش مبارزه مقاومت لبنان و حتی رزمندگان فلسطینی، از مهاجرت معکوس رنج می‌برد.

در این میان، یک سیاستمدار انگلیسی برای نشان دادن اهمیت مساوی جان آدمیان در سراسر دنیا، شعاری مشابه اما متفاوت در صفحه توئیتر خود منتشر کرد؛ در روزهای اخیر، چندین کودک فلسطینی که نمی‌توانستند سرما و کمبود امکانات را تحمل کنند، جان باختند.

نماینده انگلیسی:

«دیوید وارد» نماینده مردم «بردفورد» در پارلمان انگلیس، در صفحه توئیتر خود نوشت «من فلسطینی هستم». این نماینده انگلیسی، دیروز هم به دلیل حضور نتانیاهو در راهپیمایی ضدتروریسم، اظهار «حالت تهوع» کرده بود.

نماینده انگلیسی:

«دیوید وارد» پیش از این هم سابقه حمایت از مردم غزه و البته، هزینه دادن به خاطر این مواضع را داشته است.

وی تابستان امسال و در میانه حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه، با حسابی ساده، شلیک موشک به سرزمین‌های اشغالی را حق فلسطینی ها دانسته بود و حتی گفته که «اگر من هم جای فلسطینی‌ها بودم، شاید همین کار را می‌کردم.»

آقای «وارد» در سال 2013 به اتخاذ مواضع مشابه و «آپارتاید» خواندن رژیم صهیونیستی، به طور موقت از حزب «لیبرال دموکرات» اخراج شده بود.

برچسب ها: اروپا ، من ، هستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار