در ذره‌بین این هفته سوژ‌ه‌هایی همچون ساخت و ساز در کوه های مشهد و واردات پرچم ایران از چین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار ذره‌بین در سوژه اول خود به ارتفاعات مشهد رفت و از ساخت و ساز بر روی کوه‌های این شهر گفت. ساخت و سازهایی که با جواز شهرداری انجام می‌شود. بر اساس این گزارش کوه‌بری‌ها در عرصه بالادست انجام شده و فراتر از منطقه‌ای که قرار بود کمربند سبز مشهد باشد مورد تصرف و تغییر کاربری قرار گرفته است.

به گفته رشیدیان استاندار مشهد، ساخت‌و ساز در بعضی از نقاط با شیب غلط و ارتفاع بالا تعطیل شده و بعضی از ساخت‌و سازها هم هنوز شروع نشده است و به مالکان اعلام  شده برای تحویل زمین دیگری جهت انجام ساخت و ساز خود مراجعه کنند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در سوژه بعدی خود گلایه های یک تولید کننده پرچم کشور که نماد ملی است را مطرح کرد که این موضوع نیاز به پیگیری جدی مسئولان دارد.

به گفته خانجانی طرحی که از چین وارد می‌شود اصلا پرچم ایران نیست و وزن این پرچم یک سوم استاندارد است و دوخت آن مناسب نیست حتی نوشته‌های پرچم وارد شده نیز اشکالات املایی دارد.

به گفته این تولید کننده پرچم های وارداتی به عنوان پارچه و منسوجات وارد کشور می‌شوند.

خبرنگار20:30 در ادامه از عدم تناسب مجوزهای تجاری در محلات سخن به میان آورد؛ مجوزهایی که برای اهالی محلاتی که ساختمان‌های تجاری در آن فعالیت دارند مشکل بسیاری را برای آنان به وجود آورده‌اند. این درحالی است که گویا این مجوزهای سوال برانگیز تجربه‌ای برای مسئولان امر نشده و این نسخه غلط در جاهای دیگر هم تکثیر می‌‌شود.

خبرنگار ذره بین در سوژه آخر خود پای شرکت های خاصی را به میان آورد که پلمپ شده اما هنوز تبلیغاتشان در شهرها دیده می‌‌شود.

رئیسی دادستان کل کشور در خصوص حکم تبلیغات و وضعیت دفاتر این شرکت خاص، گفت: از طرف دادستانی مشهد اعلام شده که تبلیغات در مجامع عمومی و رسانه ها ممنوع است و اگر موردی مشاهده شود قابل پیگیری خواهد بود.

این درحالی است که بعضی از این دفاتر شرکت خاص همچنان درحال فعالیت است که دادستان کل کشور در این خصوص ادامه داد : در دادستانی کل تیمی از افراد مطلع قضایی و اقتصادی برای پیگیری پرونده تشکیل شده است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: کمربند ، پلمپ ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار