آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

اقدام تروریستی در فرانسه محکوم است/ انتشار کاریکاتورهای موهن،عاقلانه نیست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت:انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به ساحت نبی مکرم اسلام، عاقلانه نیست و با این اقدام به همه مسلمانان اعلان جنگ داده می شود.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه با اشاره به اینکه فکر می کنیم برخی از امور در حمایت از ائمه(ع) است؛ اما در حقیقت این گونه نیست و به ائمه(ع) ضربه وارد می کند، اظهار داشتند: برخی افراد تصور می کنند با حمله به مقدسات دیگران از امام زمان(ع) حمایت می کنند؛ اما این گونه مسائل ضمن اینکه حمایت نیست، موجب تفرقه بین امت اسلام برای مواجه با دشمنان می شود.    

ایشان با اشاره به اتحاد غربی ها، گفتند: امروز شاهد این هستیم که غربی ها اتحادیه اروپا دارند اما مسلمانان به جان خود افتاده اند در حالی که این مسئله صحیح نیست و امیدواریم به گونه ای عمل کنیم که در فرقه ناجیه قرار بگیریم.

*روحانیت الگو باشد
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف روحانیت در جامعه اشاره کردند و ابراز داشتند: روحانیت به عنوان نخبگان و مومنان باید به خانواده ها و جوانان اهتمام داشته باشند و در محله و خانواده خود الگو باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به خطراتی که امروز نسل جوان را تهدید می کند، گفتند: روحانیت باید مراقب جوانان باشند، چرا که آن ها در معرض خطرات بسیاری هستند. 

*اقدام تروریستی در فرانسه محکوم است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه تروریستی فرانسه اشاره کردند و گفتند: در روزهای گذشته خبری مبنی بر سرایت داعش به اروپا و حمله به دفتر روزنامه ای با 10 مجروح و دو فقره گروگان گیری انتشار یافت؛ این اتفاق در نقاط دیگر جهان نیز رخ می دهد و به یقین 17 نفر کشته شدند و ما این مسئله را محکوم می کنیم.

*ترور از نظر اسلام محکوم است
معظم له افزودند: ترور نه برای دوست و نه برای دشمن صحیح نیست و از منظر اسلام ترور امری ممنوع و محکوم است.

ایشان با اشاره به واکنش های شکل گرفته نسبت به این حادثه تروریستی، گفتند: ابتدا راهپیمایی میلیونی شکل دادند؛ روئسای کشورها را در پاریس گردهم آوردند و این مسائل را محکوم کردند چرا که تمام اروپا به وحشت افتاد.

معظم له با تاکید بر اینکه تکفیری ها با اسلام بیگانه هستند، گفتند: این مسئله را از داعش به تمام مسلمانان عمومیت دادند در حالی که علمای اسلام در قم، الازهر و سوریه با برگزاری کنگره های ضدتکفیر، تاکید کردند داعش و نکفیری ها ارتباطی با اسلام ندارند.

*انتشار کاریکاتورهای موهن، عاقلانه نیست

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دفتر روزنامه ای که به آن حمله شده قول داده است که کاریکاتورهایی از نبی مکرم(ص) اسلام طراحی کند و به 16 زبان دنیا انتشار دهد، اظهار داشتند: این اقدامات عاقلانه نیست؛ با این اقدام به همه مسلمانان اعلان جنگ داده می شود در حالی که آن ها از داعش ضربه خوردند.

*غربی ها از کمک به داعش جلوگیری کنند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که غربی ها باید ریشه ها را پیدا کنند و بخشکانند و جلوی کمک ها به داعش را بگیرند، گفتند: اگر به داعش کمکی نشود آن ها یک ماهه دوام نمی آورند؛ چرا که ارتش و جمعیت مردمی عراق با داعش مقابله و این گروه را ریشه کن خواهد کرد.
این مرجع تقلید با پرهیز از اقدامات تند، بی دلیل و دشمن زیاد کن، غربی ها را به اقدامات عاقلانه دعوت کردند و افزودند: با راهپیمایی به طور موقت تسکین داده می شود اما آتش زیر خاکستر می ماند و باید ریشه ها خشکانده شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) شیعیان را اهل نجات دانستند و اظهار داشتند: شیعیان باید با اقدامات و فعالیت های خود ائمه معصومین(ع) را یاری دهند و یاور آن ها باشند.

معظم له با بیان اینکه قیام حضرت مهدی(ع) به چشمه آب حیات تعبیر شده است، گفتند: حیات همه موجودات از آب بوده و آفرینش ما نیز از آب است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به اینکه انسان همان گونه که به آب نیازمند است به ظهور امام زمان(عج) نیز نیازمند است، خاطرنشان کردند: ظهور امام زمان(عج) مایه حیات جامعه بشری است و عدالت را ایجاد می کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۸ ۲۴ دی ۱۳۹۳
سلام و درود خدا بر پیامبر رحمت ( ص ) و لعنت خدا بر دشمنان اسلام و پیامبر اعظم ( ص )
آخرین اخبار