اشتها آورترین خوراکی‌های دنیا مخصوص کلسترول بد خون

مقداری زیادی کلسترول بالا به صورت درون‌زاد در بدن تولید می‌شود در واقع شخص نقش زیادی در رابطه با کلسترول ندارد.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مقدار زیادی کلسترول بالا به صورت درون‌زاد در بدن تولید می‌شود در واقع شخص نقش زیادی در رابطه با کلسترول ندارد و تقریباً یک سوم کلسترول تحت تاثیر رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی فرد قرار می‌‌گیرد.

وی افزود: غذاهایی مانند کره، خامه و شیر پرچرب حاوی چربی اشباع هستند همچنین چربی‌های گوشت و مرغ جزء این چربی‌ها قرار می‌‌گیرند که بالا برنده کلسترول هستند.

وی در ادامه افزود: چربی‌های ترانس هم باعث افزایش کلسترول خون می‌شوند که این چربی‌ها معمولاً در روغن‌های جامد هیدروژنه دیده می‌شوند،وقتی که فرایند جامد سازی روغن انجام می‌شود معمولاً چربی‌های غیر اشباع تبدیل به چربی‌های اشباع می‌شوند که موجب افزایش کلسترول خون و بیماریهای قلبی و عروقی می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه غذاهای چرب چون ذائقه انسان را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد و به علت روغن‌های اشباع باعث افزایش اشتها می‌شود می‌تواند سطح کلسترول خون را بالا ببرند.

وی توصیه کرد:با افزایش کلسترول می‌توان به خوبی با چربی بالا مقابله کرد همچنین با افزایش میزان فعالیت فیزیکی و مصرف میوه می‌توان تا حدی کلسترول خون را کنترل کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار