العبادی خواستار مشارکت روسيه در جنگ با گروه داعش شد

نخست وزیر عراق از مسکو خواست در جنگ عراق برضد گروه تروریستی داعش مشارکت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، ‌ «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در دیدار با فرستاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مسکو خواست در جنگ عراق برضد گروه تروریستی داعش مشارکت کند. 

نخست وزیر عراق روز دوشنبه در بغداد با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا درباره روابط دوجانبه در بخش‌های انرژی، نفت، تسلیحات، مسائل اقتصادی و همچنین اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه گفتگو کرد. 

العبادی گفت سیاست دولت کنونی عراق مبتنی بر سیاست درهای باز و تقویت روابط با دیگر کشور‌ها بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل به حاکمیت است. او از روسیه خواست در جنگ عراق برضد گروه تروریستی داعش مشارکت کند و خاطرنشان کرد تروریسم فقط تهدیدی برای عراق نیست بلکه دامنه تهدید آن به دیگر کشورهای منطقه و جهان از جمله روسیه گسترش یافته است. 

بوگدانف نیز در این دیدار از تمایل گسترده دولت روسیه برای توسعه روابط با عراق و گشودن افق‌های همکاری ثمربخش بین دو کشور خبر داد و از گام‌هایی که العبادی برای وحدت طیف‌های مختلف مردم عراق و همکاری تشکل‌های سیاسی با یکدیگر برداشته است استقبال کرد. 

شایان ذکر است روسیه به ائتلاف بین المللی برضد داعش که در آن ۶۰کشور عربی و غربی حضور دارند ملحق نشد. داعش مناطق وسیعی از عراق و سوریه را اشغال کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار