مفتح در نشست خبری:

مالیات بر درآمد افراد افزایش یافت/حکم مجلس برای بهسازی روستاها

سخنگوی کمیسیون تلفیق از اختصاص 500 هزار تن قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به منظور توسعه راه‌های روستایی و بهسازی روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی مفتح در نشست خبری ظهر امروز به تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 94 پرداخت.
 
وی افزود: در راستای بررسی جداول درآمدها برخی موارد به شرح زیر مراعا ماند:

*مالیات بر حقوق
*مالیات بر حقوق ورودی
*مالیات بر حقوق ورودی واردات خودرو
*مالیات بر عوارض خروج از کشور
*مالیات بر فروش سیگار
*مالیات بر ارزش افزوده
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: هم چنین پیشنهادات دولت در حوزه مالیات بر مستقلات و برخی حوزه‌ها عینا تصویب شد.
 
مفتح در ادامه به مالیات بر مشاغل اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی عملکرد مالیات بر مشاغل در سال 93، 3 هزار و 100 میلیارد تومان بود که عملکرد 9 ماهه دو هزار و 100 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.
 
وی گفت: دولت در لایحه بودجه 94 مالیات بر مشاغل را 3 هزار و 600 میلیارد تومان پیشنهاد داده بود که کمیسیون تلفیق آن را به 3 هزار و 780 میلیارد تومان افزایش داد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه به مالیات متفرقه بر درآمد اشاره کرد و گفت: عملکرد مالیات متفرقه بر درآمد در سال 93، 6 هزار میلیارد تومان بود که دولت همین رقم را در لایحه بودجه 94 پیشنهاد داده است ولی کمیسیون تلفیق آن را به ده هزار میلیارد تومان افزایش داده است.
 
مفتح گفت: تصمیم گیری در مورد برخی از تبصره‌ها موکول به تعیین قیمت نفت و ارز شد.
 
وی ادامه داد: آن دسته از تبصره‌هایی که در قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم مقررات مالی دولت آمده است، حذف خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه به برخی مصوبه‌های این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در بند "ف" ماده 2 حکمی در مورد تامین قیر رایگان برای بهسازی روستاها و راه‌های روستایی تصویب شد.
 
مفتح افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق 500 هزار تن قیر رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به نسبت 80 و 20 درصد قرار خواهد گرفت تا برای راه‌های روستایی و بهسازی روستاها هزینه شود.
 
وی افزود: هم چنین کمیسیون تصویب کرد وزارت نفت آن دسته از فرآورده‌های نفتی را که به صورت قاچاق انجام می‌شود آن‌ها را وارد شبکه کند و 90 درصد درآمد حاصل از آن را به خزانه و ده درصد را به عنوان دستمزد تلقی کند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه به تصمیم‌گیری در مورد شرکت مادر تخصصی خلیج فارس (هلدینگ) اشاره کرد و گفت: دولت در لایحه پیشنهادی حکم فروش آن را مطرح کرده بود.
 
مفتح افزود: کمیسیون تلفیق نحوه فروش هلدینگ خلیج فارس را مشخص کرد تا از طریق بورس، فرابورس و مزایده به فروش برسد.
 
وی ادامه داد: هم چنین کمیسیون تلفیق به وزارت نیرو اجازه داد اراضی مسیل‌های متروکه در مناطق شهری که احتمال وقوع سیل در آن صفر است، را از طریق مزایده به فروش برساند.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بار دیگر در این نشست تاکید کرد: منظور از افزایش مالیات نرخ مالیاتی نیست بلکه افزایش پایه‌های مالیاتی مد نظراست.
 
مفتح هم چنین به باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع حذف یارانه افراد پردرآمد یکی از موضوعات مهمی خواهد بود که کمیسیون به آن خواهد پرداخت.
 
وی تاکید کرد: برای اولین بار کمیسیون تلفیق به بررسی ردیف‌های بودجه نیز خواهد پرداخت که هزینه‌های اضافه نیز شامل این موضوع می‌شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، تلفیق ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار