دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس کویت:

اتحاد کشورهای اسلامی مانع سوءاستفاده صهیونیست‌ها می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از اختلافات جزئی بین کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند بنابراین باید با تداوم رایزنی بین مسئولان کشورهای اسلامی مانع از توطئه دشمنان اسلام شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت؛ دکتر علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، امروز (سه‌شنبه 30 دی‌ماه) با عبدالله عبدالحمید، رئیس مجلس کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه روابط ایران و کویت همواره مثبت بوده، گفت: ایران علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با کویت است بنابراین ضرورت دارد زمینه انجام این مهم فراهم شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش امیر کویت در تلاش برای برقراری ثبات در منطقه افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا از اختلافات جزئی بین کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، بنابراین باید مسلمانان برای ایجاد روابط منسجم تلاش کنند.
 
وی ادامه داد: منافع ایران با کویت در بسیاری از مسائل مشترک بوده بنابراین باید رایزنی‌ها تداوم داشته باشد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید بپذیرند هم سرنوشت هستند و در زمینه مقابله با مشکل عمده امروز یعنی حضور تکفیری‌ها باید تعامل و همکاری داشته باشند و نباید فراموش کرد که ائتلاف آمریکایی‌ها در مبارزه با داعش تاثیر جدی نداشته است.
 
رئیس مجلس در خصوص قیمت نفت گفت: تا زمانی که کشورهای مهم تولید کننده نفت تصمیم جدی برای افزایش قیمت اتخاذ نکنند قیمت نفت در سطح پایین باقی خواهد ماند، البته ایران قصد دارد در بودجه اتکاء به درآمدهای نفتی را قطع کند و برای بودجه‌های جاری از درآمد نفتی استفاده نکند و از درآمدهای نفتی تنها در جهت سرمایه‌گذاری سود ببرد.
 
در ادامه این دیدار عبدالله عبدالحمید، رئیس مجلس کویت با ابراز خرسندی از دیدار با دکتر لاریجانی گفت: همواره ملاقات با شما مثبت بوده است و می‌تواند زمینه توسعه روابط دو جانبه را فراهم کند.
 
رئیس مجلس کویت تصریح کرد: تمامی مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ بزنند، موضوعی که در قرآن بر آن تاکید شده است.
 
عبدالله عبدالحمید افزود: تجمع نمایندگان کشورهای مسلمان باید به نتیجه مشخص منتهی شود و برای چالش‌های پیش روی جهان اسلام تصمیمات مطلوب اتخاذ شود.
 
رئیس مجلس کویت افزود: به دلیل اختلاف میان مسلمانان یک روزنامه فرانسوی به خود اجازه می‌دهد به ساحت پیامبر اسلام(ص) توهین کند، بنابراین مسلمانان باید با حکمت و اتحاد تلاش کنند با اینگونه مسائل مقابله شود.
 
عبدالله عبدالحمید افزود: جایگاه ایران در امت اسلامی حائز اهمیت است، همچنین شما به دلیل ارتباط قوی که با رئیس پارلمان‌های کشورهای اسلامی دارید می‌توانید زمینه تحقق اهداف مشترک کشورهای اسلامی را فراهم کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، دیدار ، رئیس ، مجلس ، کویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار