لاریجانی در دهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی:

وجود نازنین پیامبر اعظم (ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ دموکراسی خواسته ملل اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با محکومیت توهین به پیامبر اسلام (ص) گفت: دموکراسی خواهی، استقلال و احیای هویت اسلامی خواسته ملل اسلامی است.

وجود نازنین پیامبر اعظم (ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ دموکراسی خواسته ملل اسلامی است
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، امروز (چهارشنبه 1 بهمن‌ماه) در جمع شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت: ابتدا لازم می‌دانم در آغاز سخن، از برادر گرامی جناب آقای "اردوغان" رئیس جمهور کشور دوست و برادر ترکیه و از دوست عزیز، جناب آقای "جمیل چیچک" رئیس محترم مجلس ملی ترکیه به مناسبت میزبانی شایسته از هیأت‌های شرکت کننده و برگزاری موفق دهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس اسلامی در شهر زیبا و تاریخی استانبول، تشکر می‌نمایم.
 
رئیس مجلس شوراری اسلامی ادامه داد: امیدوارم این اجلاس با موضوع مهم آن که پاسخ به چالش‌های قرن 21 است اجلاسی موفق و قرین صلح، ثبات و امنیت برای امت اسلامی باشد.
 
لاریجانی خطاب به حاضرین در این کنفرانس گفت: چالش‌های پیش روی کشورهای اسلامی دو بخش دارد که شامل چالش‌های عامی که در سطح جهانی مطرح است و به نوعی سایه روی کشورهای اسلامی نیز می‌اندازد، نظیر بحران آب و هوا که عمدتا بخاطر عدم رعایت ضوابط محیط زیست در کشورهای بزرگ صنعتی چنین عارضه مهلکی برای جهانیان ایجاد شد و ضرر و زیان آن به کشورهای اسلامی نیز رسیده است.
 
رئیس نهاد قانونگذاری افزود: با بحران مالی که بدلیل مشکلات اقتصادی کشورهای بزرگ غربی بوجود آمده و خسارت آن دامن‌گیر کشورهای اسلامی گردید و تسلط بر این امور که کم هم نیست.
 
وی تصریح کرد: چالش‌های بخش دوم شامل چالش‌هایی است که عمدتا در حوزه کشورهای اسلامی ایجاد شده که البته کشورهای غربی نیز در آن نقش داشته‌اند اما عمدتا دامنه این چالش‌ها در قلمرو کشورهای اسلامی است نظیر بحران تروریسم که سال‌هاست کشورهای اسلامی را رنج می‌دهد گرچه قدرت‌های بزرگ در آن سهیم هستند به نظر می‌رسد عمده تأکید ما در این کنفرانس در این نسخ از چالش‌هاست.
 
لاریجانی افزود: عالم اسلام، امروز هوشیاری بیشتری در بستر توسعه و رشد علمی و فناوری نسبت به آینده خویش یافته و دنبال به دست گرفتن سرنوشت خود و ضبط هویت اسلامی خویش است. سال‌ها تحقیر که عمدتا پس از جنگ جهانی برای ملل اسلامی ایجاد گردیده، اینک نسل جدید مسلمانان به دنبال نقش جدید خود و احیای میراث گرانقدر اسلامی است.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه دموکراسی خواهی و استقلال و احیای هویت اسلامی، خواسته ملل اسلامی است، افزود: اولین چالش که غرب در مقابل این حرکت تکاملی ایجاد کرده انحراف در این مسیر و یا سرکوب آن است چنانچه در تحولات برخی کشورها در سال‌های اخیر شاهد بودیم.
 
وی افزود: بحران‌های ساختگی برای فرسایش انرژی کشورهای اسلامی است تا در پناه چنین بهم ریختگی‌هایی، افکار مسلمانان را از پیگیری آرمان‌های گمشده خود منحرف نماید. لذا دامن زدن به اختلافات مذهبی یکی از شگردهای آنان است.
 
وی تصریح کرد: در ادوار طولانی گذشته، پیروان مذاهب گوناگون در کشورهای اسلامی شیعه، حنفی، حنبلی، مالکی، شافعی، علوی، صوفی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشتند ولی در طول یک دهه اخیر، با موجی از عینیت‌های کور که برخی از پیروان مذاهب را کافر خطاب نمایند دیده شد که آسیب‌های زیادی به وحدت امت اسلامی زد و برخی از کژ اندیشان منطقه هم در این دام افتادند.
 
رئیس مجلس افزود: همه پیروان مذاهب اسلامی یک کتاب آسمانی دارند و از یک پیامبر تبعیت می‌کنند، روبه روی یک قبله نماز می‌گزارند و در اصول و فروع ضروری دین مشترک هستند، پس اختلاف در امت اسلامی ریشه در تفکر نبوی ندارد روش دیگر ساماندهی جریان‌های تروریستی است که باز متأسفانه کشورهای غربی در آن دست داشتند و از این جریان‌ها به عنوان ابزار بهره جسته‌اند. البته باید به این نکته توجه داشت که علی رغم ادعای بزرگ و گزافی که در مبارزه با تروریسم و جنگ‌های دهه اخیر تحت این شعار در افغانستان و عراق و امروز در سوریه راه انداخته‌اند، مشاهده می‌کنید که تروریسم در جغرافیای کشورهای منطقه رشد کرده است.
 
لاریجانی ادامه داد: در ارزیابی رشد چنین پدیده ای دو مسأله قابل توجه بوده، در هر کشوری که آمریکائی‌ها و غربی‌ها دخالت یا اشغال کردند، ما شاهد بروز یک جریان تروریستی هستیم و این سوال مهمی است که باید علت آنرا جستجو نمود.
 
وی ادامه دارد: تحقیر مسلمانان در سالهای طولانی در کشورهای اسلامی با اشغال و دخالت‌های جدید شکل عکس العمل به خود گرفته و عصیان جامعه را به همراه داشته است وقتی مسلمانان بخصوص جوانان، توهین به پیشوای خود را از دریچه آزادی دروغین غرب می‌بینند، و از طرفی دسائس غرب در غارت اموال مسلمانان را مشاهده می‌کنند، راهی جز مقابله برای خود نمی‌یابند و این بهانه‌ای به دست افراد معرض رسانه ای غرب می‌دهد که تصویر غلطی از مسلمانان ایجاد کنند.
 
لاریجانی تصریح کرد: غرب نباید خودش را صلح طلب معرفی کند و مسلمانان را جنگ طلب، بزرگترین جنگ‌های جهانی که تاکنون در تاریخ بشریت دیده شده در اروپا و میان خود اروپائیان اتفاق افتاده که میلیون‌ها نفر قربانی به همراه داشت و مسلمانان نیز از جمله قربانیان آن جنایت‌ها بودند.
 
وی تصریح کرد: این جنگ‌ها در اروپایی که در دوران بربریت به سر می‌برد اتفاق نیفتاد، بلکه در قرن بیستم که اروپائیان، خود را متمدن معرفی می‌کردند، وحشیانه ترین و خسارت بارترین نبردها، اتفاق افتاد.
 
هزاران انسان مسلمان و بی‌گناه در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه توسط ارتش‌های غربی یا تروریست‌هایی که مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب هستند کشته شدند، چرا دنیای غرب ساکت ماند و هیچ اقدامی نکرد؟
 
لاریجانی با بیان اینکه چند سالی است که رفتار تحریک آمیزی از طرف برخی رسانه‌های غربی مشاهده می شود، افزود: به نظر می‌رسد، این اقدام مکمل ایجاد گروه‌های تروریستی توسط سرویس‌های اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این بازی با آتش است که بخواهند با شخصیت عظیم القدری که به فرموده خداوند در قرآن کریم رحمت للعالمین و صاحب اخلاق کریمانه‌ای است که خداوند بزرگ، با عظمت از آن یاد می کند، را بخواهند به تمسخر بگیرند، کسانی که بدنبال این اقدامات شیطانی که به تعبیری وحشی گری دورن است هستند، باید بدانند که هیچ مسلمانی نمی‌تواند این ننگ را تحمل کند مگر اینکه به معنای حقیقی مسلمان نباشد. این را همه بدانند که وجود نازنین پیامبر اعظم (ص)  خط قرمز همه مسلمانان است.
 
وی گفت: جای سوال دارد چه کسانی پشت حادثه فرانسه که محکوم است قرار دارند، چه کسانی این جوانان را فریب می‌دهند  و آنها را تحریک می‌کنند؟
 
رئیس مجلس افزود: نباید صرفا به محکومیت اکتفا کنیم، واضح است که با تلاش همه حقیقت آشکار خواهد شد. نمی‌شود تروری اتفاق بیفتند و رسانه‌ها و دولت‌های غربی هر طور بخواهند مسلمانان را محکوم کنند.
 
رئیس نهاد قانونگذاری افزود: جسارت رسانه‌های غربی به رسول خدا منجر به راه اندازی موج اسلام هراسی می‌شود که نباد از نظر پوشیده بماند. حمله اخیر نیروهای نظامی رژیم بدکاره صهیونیستی به خاک کشور مسلمان سوریه که منجر به شهادت جمعی از مجاهدان شد، نشانگر این بود که صهیونیسم و تروریسم، دو روی یک سکه هستند.

لاریجانی گفت: رژیم صهیونیستی به آشفتگی جهان اسلام علاقه مند است تا با ایجاد ضعف در بدنه اسلام بتواند هر موقع خواست آنها را بکوبد این کنفرانس باید با صدای بلند توهین به پیامبر اسلام (ص) و حمله رژیم درنده صهیونیستی به یک کشور مسلمان را محکوم نماید و با ایجاد وحدت در امت اسلامی شگرد کثیف تروریست‌ها و صهیونیست‌ها را خنثی کند.
 
رئیس مجلس با تشکر از حاضرین در این کنفرانس یادآور شد: امیدوارم با ریاست کشور دوست و برادر ترکیه بر اتحادیه بین المجالس در سال آتی، بیش از پیش شاهد توفیقات مسلمانان باشیم، همچنین بار دیگر از مهمان نوازی رئیس مجلس ترکیه تشکر می‌کنم.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار