دکتر لاریجانی در دیدار با نایب‌رئیس مجلس بنگلادش:

بیگانگان اجازه دخالت در مسائل مسلمانان را ندارند/ جنایات صهیونیست‌ها، ماهیت تروریستی آنها را فاش می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایت‌های صهیونیست‌ها مخصوصاً حمله تروریستی اخیرشان،نشان از ماهیت تروریستی این رژیم جعلی دارد، گفت: اگر اختلاف جزئی در بین کشورهای اسلامی وجود داشته باشد، باید تلاش شود با گفت‌وگو این مشکلات و اختلافات رفع شود و به بیگانگان اجازه دخالت در مسائل میان مسلمانان داده نشود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت؛دکتر علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، امروز (سه‌شنبه 30 دی‌ماه) با فاضلی ربی نایب‌رئیس مجلس کشور بنگلادش دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در ابتدای این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان با ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: ایران همیشه علاقه داشته تا روابط دوستانه‌اش با کشور بنگلادش ارتقا یابد و نقش گفت‌وگوهای پارلمانی در توسعه و گسترش روابط بسیار موثر است.
 
وی با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: باید در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به مسائل مهمی که در رفع مشکلات جهان اسلام نقش دارد، توجه شود.
 
دکتر لاریجانی با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: اگر اختلاف جزئی در بین کشورهای اسلامی وجود داشته باشد، باید تلاش شود با گفت‌وگو این مشکلات و اختلافات رفع شود و به بیگانگان اجازه دخالت در مسائل میان مسلمانان داده نشود.   
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افزود: جنایت‌های صهیونیست‌ها مخصوصاً حمله تروریستی اخیرشان، نشان از ماهیت تروریستی این رژیم جعلی دارد.
 
در ادامه این دیدار فاضلی ربی با ابراز خرسندی از دیدار با دکتر لاریجانی گفت: روابط ایران و بنگلادش بسیار درهم تنیده و نزدیک است و گویای این مطلب وجود کلمات و اصطلاحات مشابه زبان فارسی در زبان مردم بنگلادش است.
 
نایب‌رئیس مجلس بنگلادش همچنین با اشاره به ضرورت ارتقای سطح فعلی همکاری‌های میان ایران و بنگلادش، گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همکاری‌های گسترده‌تری داشته باشند و ارتباط میان پارلمان‌های دو کشور می‌تواند بسترهای لازم برای ارتقای سطوح فوق را فراهم کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار