رکورد شکنی هشت بازیکن در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا

هشت بازیکن‌ در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2015 ،4 مرتبه حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند که دو بازیکن از نفراتی که چهارمین‌ جام خود را تجربه می‌کردند دیگر در مرحله یک چهارم نهایی حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سعود کریری ( عربستان) و بلال‌ محمد( قطر) بعد از حذف تیمشان در مرحله گروهی دیگر در بین بازیکنانی که چهار مرتبه جام ملت‌های آسیا را تجربه کردند نیستند .
 
همچنین تنها ازبکستان سه بازیکن دارد که از 2004 تاکنون در جام ملت‌ها حضور داشته‌اند.
 
 سرور جبارف، تیمور کاپادزه و ایگ ناتی تستروف همگی چهارمین جام ملت‌های خود را تجربه کنند.
 
همچنین یونس محمود( عراق) بوشتیواندو( ژاپن) و جواد نکونام ( ایران) دیگر نفراتی هستند که در بین با تجربه‌های تاریخ جام ملت‌ها جای گرفته‌اند.
 
بر اساس این گزارش: در بین این نفرات‌اند تاکنون دو قهرمانی و یک عنوان چهارمی مسابقات را از آن خود کرده است یونس محمود یک بار فاتح مسابقات شد است و سعود کریری از عربستان هم نایب قهرمان در کارنامه خود دارد جواد نکونام هم دو بار  با ایران عنوان سومی تورنمنت را به خود اختصاص داده است سه بازیکن ازبکستان هم در دوره قبل موفق شدند با تیم خود عنوان چهارم تورنمنت را بدست آوردند.
 
در این میان تنها نماینده قطر چهار بار در مسابقات شرکت داشته، بدون آنکه افتخاری از آن خود سازد.

گفتنی است: تا قبل از جام ملت‌ها سه بازیکن شامل عدنان الطیلانی‌ ( امارات- از 1984 تا 1996)، هینگ‌ لی احپین – از 1992 تا 2004 ) و مهدی مهدوی کیا( ایران- از 1996 تا 2007 ) موفق به حضور در چهار مرتبه حضور در جام ملت‌های آسیا شده بودند اما در جام ملت‌های  2015 استرالیا رکورد بازیکنان حاضر در جام ملت‌ها شکسته شد و هشت بازیکن از 2004 در این مسابقات حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، ملت ، مرحله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار