مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی:

جهش قیمت در بازار میوه شب عید نخواهیم داشت

نگهداری گفت: متولی ذخیره‌سازی میوه شب عید سازمانی تعاونی روستایی کشور است که در حال حاضر 22 هزار تن سیب و 45 هزار تن پرتغال ذخیره شده و این ذخیره‌سازی میوه شب عید نیز رو به اتمام است.

نوذر نگهداری مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغداران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به کاهش تولید پرتغال و نارنگی در کشور اظهار داشت: واردات میوه هم چنان ممنوع است و ما برای عید نیز میوه‌ای وارد نکرده‌ایم همچنین سیب و پرتغال ما نیز از کیفیت بالاتری برخوردار است.  
 
وی در خصوص عرضه سیب و پرتغال در بورس کالا نیز تصریح کرد: قرار است تمام محصولات کشاورزی در رینگ بورس کالای کشاورزی عرضه شود و شاهد رونق و اثر آن در بخش قیمتها محصولات کشاورزی باشیم.  
 
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی کشاورزی باغداران در خصوص وضعیت قیمت سیب و پرتغال شب عید نیز اضافه کرد: با تمهیدات خوبی که وزارت جهاد و بورس کالا و هم چنین بانک توسعه تعاون برای ذخیره‌سازی میوه انجام داده‌اند، شاهد جهش قیمتها برای شب عید نخواهیم بود.  
 
نگهداری با بیان اینکه محصولات باغی در قیاس با محصولات زراعی آبی کمتری مصرف می‌کنند یادآور شد: در عین حال از 2 میلیون و 700 هکتار باغ در کشور ما حدود 5 درصد آن دیمی و 85 درصد ان آبی که با توجه به بودجه دولت برای آبیاری تحت فشار در سال جاری امیدواریم شاهد کاهش بیشتر مصرف آب در این بخش باشیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، اقتصادی ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار