دبیر انجمن فولاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برای حفظ بازار باید با دامپینگ چین مقابله کنیم

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: به هر حال باید با دامپینگ چینی‌ها مقابله کنیم تا بازارمان را از دست ندهیم.

رسول خلیفه سلطان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص دامپینگ چین در حوزه فولاد اظهار داشت: هم اکنون رتبه ایران در تولید فولاد از 21 به 15 (یا 16) رسیده در واقع رشد فولاد ایران دو برابر متوسط جهانی بوده است. 

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان اینکه در حوزه فولاد با رقبای سرسختی همچون چین، روسیه، اکراین و ترکیه مواجه هستیم افزود: با توجه به تحریمهای روسیه و شرایط سیاسی اکراین، ارزش پول ملی این کشورها به شدت کاهش یافته است از این رو شرایط رقابتی خوبی برای صادرات پیدا کرده‌اند. 

وی ادامه داد: تولید فولاد ایران در حال رشد است از این رو وارداتمان در این حوزه کاهش یافته است اما باید برای حفظ و ارتقای شرایط و تبدیل شدن به یک صادر کننده قوی از بازار حفاظت کنیم.


به گفته وی تعرفه فولادی ترکیه برای کشورهای مبدا اروپایی نیست که نشان می‌دهد ترکیه کشورهای چین و روسیه را تهدیدی برای بازار خود می‌داند. 

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با تاکید بر اینکه ما نیز باید این رویه را در پیش بگیریم گفت: هم اکنون تنها میلگرد تعرفه 11 درصدی دارد و تعرفه بقیه محصولات اعم از ورق گرم و سرد، تیرآهن، گالوانیزه و غیره  صفر است. این در حالی است عموم کالاها تعرفه 24 تا 25 درصدی دارد. 

وی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است در حدود تعرفه‌ای که ترکیه اعمال کرده است اقدام به تعرفه‌گذاری روی واردات محصولات نهایی و خام فولادی نماییم. 

طاهری‌‌زاده تصریح کرد: البته اقلامی همچون ورق با ضخامت 2 میلیمتر که به صورت محدود در کشور تولید می‌شود طبیعی است اسراری به اعمال تعرفه نداشته باشیم اما تعرفه صفر نیز قابل قبول نیست. 

وی تاکید کرد: به هر حال باید با دامپینگ چینی‌ها مقابله کنیم تا بازارمان را از دست ندهیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: فولاد ، بازار ، تعرفه ، واردات ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار