عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لزوم ارایه تسهیلات ازصندوق ذخیره ارزی به معادن/الحاق بهره مالکانه به بودجه ضروری نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مواردی همچون اخذ بهره مالکانه که مجهول الوصول هستند چندان نیاز به ذکر در بودجه ندارند.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص بهره‌ مالکانه معادن اظهار داشت: در حال حاضر که معادن ما وضعیت مناسبی ندارند این گونه برخوردها کمکی به رونق آنها نمی‌کند و به طور کلی این رویه تدبیر درستی نیست.  
 
وی با بیان اینکه قطعا این مسئله در مجلس مورد بازبینی قرار خواهد گرفت گفت: بهره‌ مالکانه می‌تواند منبع درآمدی برای دولت باشد ولی نیازی به این که در بودجه ذکر شود خیلی دیده نمی‌شود.  
 
وی با اشاره به اینکه معمولا بخش زیادی از بودجه عمومی دولت صرف سرو سامان دادن به شرکت دولتی می‌شود تصریح کرد: مواردی همچون اخذ بهره مالکانه که مجهول الوصول هستند چندان نیاز به ذکر در بودجه ندارند.  
 
بیاتیان همچنین اظهار داشت: باید دست معادن را بگیریم تا سر پا ایستاده و به سمت تولید ارزش افزوده بروند.  
 
عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس ادامه داد: تولید ارزش افزوده در اکثر مناطق معدنی کشور وجود ندارد و اکثرا خامفروشی در دستور کار معادن قرار می‌گیرد به نوعی که از طریق به سود کلانی دست یافته‌اند  
 
بیاتیان گفت: دولت می‌تواند از محل صندوق ذخیره ارزی تسهیلاتی به بانکها جهت ارایه به معادن دهد تا واحدهای فرآوری جدید برای تولید مواد ارزش افزوده مورد استفاده قرار گیرد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار