آل‌اسحاق عنوان کرد:

ایران از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه است/ جذب 1000 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری باید در اولویت‌های هر کشور قرار گیرد گفت: سرمایه‌گذاری در اقتصاد نقش اساسی را در همه شاخصه‌ها دارد و کشوری که سرمایه‌گذاری در آن شکل نگیرد آتیه‌اش زیر سوال می‌رود و به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تهران گفت: سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور نقش اساسی را در همه شاخصه‌ها دارد و اگر سرمایه‌گذاری در کشوری شکل نگیرد آتیه آن کشور به خطر می‌افتد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری باید از اولویت‌ها در هر کشور باشد از جمله در کشور ما که این امر به دلایل مختلف از ضرورت‌ها می‌باشد.

آل اسحاق تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در ایران در حوزه اقتصادی اگر با واقعیت‌ها همراه نباشد در حد تشریفات باقی می‌ماند و لازمه آن این است که واقعیت‌ها را درست تحلیل کنیم وبرنامه‌ریزی صحیحی نیز انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: از جمله شاخصه‌های مطرح در سرمایه‌گذاری می‌توان به ابعاد بازار توسعه‌یافتگی اقتصاد، فراوانی منابع طبییعی، ثبات اقتصادی و فضای کسب و کار و نیز هزینه‌های کسب و کار و نیروی انسانی اشاره کرد.

به گفته آل اسحاق ترکیب جمعیتی و الگوی مصرف و همچنین کیفیت سازمان‌ها و نهادهای قانون‌گذاری و اجرایی و نیز استراتژی‌های منطقه جهانی و جایگاه کشور در منطقه و در دنیا و اصلاح نظام مالی و خصوصی‌سازی از دیگر شاخصه‌های مهم سرمایه‌گذاری در یک کشور است.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری بحثی بلندمدت است نه کوتاه‌مدت چرا که سرمایه‌گذار نتیجه سرمایه‌گذاری خود را پس از چند سال دریافت می‌کند و با توجه به اینکه ایران زمینه‌های قابل قبول و در حال رشد و بازاری بالقوه دارد باید از این ظرفیت جهت جذب سرمایه‌گذاری استفاده کنیم و می‌توانیم بگوییم که ایران از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جذب 1000 میلیارد دلار سرمایه گذاری از برنامه‌های کشور ما است و ما در زمینه معادن و کشاورزی فرصت های خوبی برای سرمایه‌گذاری داریم و موقعیت و منابع کشور زمینه‌های خوبی را برای این امر فراهم کرده است.

آل اسحاق تصریح کرد: مشکل ما نداشتن نسخه و مدیران کاربلد نیست بلکه مشکل ما در سرمایه‌گذاری فضای تصمیم‌گیری است که انشا‌ء‌الله به زودی حل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار