راهنمای مناطق عملیاتی جنوب /6

صدامیان پس از اشغال این شهر مین‌های زیادی کار گذاشتند

دشمن بعثی پس از اشغال این شهر میادین مین و موانع زیادی را ایجاد کردند.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
مناطق عملیاتی جبهه جنوب نقش بسیار مهمی در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هرچه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش‌آفرینی کند.
 
*** فکه
 
"فکه" منطقه‌ای است با تپه ماهورهای فراوان، "خوزستان" که یکی از محورهای اصلی تجاوز و حمله ارتش بعث عراق به شمال خوزستان بوده است.
 
*** ایجاد میادین مین و موانع نظامی
 
دشمن پس از اشغال "فکه" میادین مین و موانع فراوانی را در این منطقه ایجاد کرد. در عملیات "والفجر مقدماتی" در تاریخ 18 بهمن 61 آغاز و به علت لو رفتن عملیات و تجهیزات فراوان دشمن منجر به پیروزی و پیشروی قطعی نگردید.
 
*** شهادت حسن باقری و مجید بقایی در فکه
 
شهیدان "حسن باقری" و "مجید بقایی" که از فرماندهان بزرگ سپاه بودند، قبل از عملیات والفجر مقدماتی و در حین شناسایی منطقه فکه شمالی به شهادت رسیدند.
 
*** محل نگهداری شهدا و مجروحین لشکر پیروز " 27 محمد رسول الله" و " 22 عاشورا"
 
محل فعلی زیارتگاه فکه در عملیات "والفجر مقدماتی" محل نگه داشتن شهدا و مجروحین لشکر "27 محمد رسول الله (ص)" و لشکر "31 عاشورا" بوده که در سال 1371 پیکر مطهر 120 تن از ایشان توسط گروهی از همرزمان شهدا کشف گردید.
 
"مرتضی آوینی" در سال 72 به قصد مظلومیت شهدای قتلگاه فکه عازم این محل بود، بر اثر برخورد با مین به شهادت رسید.
 
سردار شهید "علی محمودوند" فرمانده گروه تفحص لشکر 27 محمد رسول الله (ص) ، در روز عید قربان سال 79 در این منطقه هنگام جستجوی پیکرهای شهدا به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار