گرگان؛

صادرات 247 میلیون دلاری از گمرکات استان گلستان

این میزان صادرات به لحاظ ارزشی 30 % و به لحاظ وزنی 82 % افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛شامانی مدیر کل گمرکات استان گلستان با اعلام رشد 30% صادرات در ده ماه نخست سال از گمرک مرزی اینچه برون نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: این میزان صادرات به لحاظ وزنی از رشد 82% برخوردار است.

وی همچنین وزن کالا های صادراتی را بیش از 409 میلیون کیلو گرم اعلام کرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی از استان گلستان شامل قطعات سوله، پنیر،میله گرد آهنی آجدار،گوشت مرغ منجمد،رب گوجه فرنگی،لوله پلی اتیلن،خوراک آماده طیور، سیمان، انواع درختچه‌های فضای باز وتیر بتنی است که به کشورهای ترکمنستان،عراق، آذربایجان، قزاقستان، چین،مالزی،پاکستان،ایتالیا،آذربایجان،هند،تایوان،ترکیه و روسیه اعلام کرد.

مدیر کل گمکات استان گلستان از کاهش 16% واردات به لحاظ ارزشی خبر داد و افزود: در 10 ماهه نخست سال جاری بیش از 7 میلیون کیلوگرم کالا از طریق گمرک اینچه برون وارد کشور شده است.

عمده کشور های مبدا واردات کشور های چین، پاکستان، هند، ترکیه،امارات،آلمان، ترکمنستان، ایتالیا و اسلونی هستند.

وی گفت: 68029 نفر مسافر از تنها مرز زمینی استان گلستان وارد کشور شده اند و همچنین 70742 نفر مسافر از این مرز به خارج از کشور مسافرت کرده اند.

شامانی حجم صادرات چمدانی از گمرک مرزی اینچه برون را بیش از یک میلیون کیلوگرم اعلام کرد که این میزان به لحاظ وزنی از رشد 11% نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.