سرهنگ حسینی در نشست خبری مطرح کرد:

اول اسفند محدوده طرح زوج و فرد به دوربین ثبت تخلف مجهز می شود/ اعمال قانون رانندگانی که بین خطوط حرکت حرکت نمی کنند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تجهیز محدوده طرح زوج و فرد به دوربین از ابتدای اسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری پلیس راهور تهران بزرگ که صبح امروز (سه شنبه) در ساختمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شده با اشاره به آمار تصادفات در 9 ماهه اول سال، اظهار کرد: در 9 ماهه سال گذشته تعداد 566 تن در تصادفات کشته شدند این در حالی است که در سال جاری این عدد به 497 تن رسیده است که سهم عابران 232 تن بوده که نشان از کاهش 12 درصدی تلفات است.
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه تصادفات خسارتی 14 درصد و در تصادفات جرحی 11 درصد  به نسبت 9 ماهه سال گذشته کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به افزایش دوربین های ثبت تخلف، گفت: در 10 ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته تعداد دوربین های ثبت تخلفات افزایش چشم گیری داشته است تا جایی که با افزایش 7 درصدی دوربین های ثبت تخلف ورود به محدوده طرح ترافیک اما اعمال قانون 17 درصدکاهش داشته و با افزایش 58 درصدی دوربین های ثبت تخلف سرعت 70 درصد کاهش اعمال قانون داشتیم.

رئیس پلیس راهور افزود: از ابتدای اسفند با تجهیز محدود زوج و فرد به دوربین ثبت تخلف، تخلفات توسط دوربین ثبت و کنترل می شود و رانندگانی که به محدوده طرح زوج و فرد تجاوز کنند 200 هزار ریال جریمه و اعمال قانون می شوند.

وی تصریح کرد: در طرح ایست به احترام زندگی که بیش از یک ماه است که عملیاتی اجرا شده اثر بخشی خوبی داشته و به یک اصلاح رفتار در بین رانندگان تبدیل شده است 97 درصد رانندگان به این طرح ایست به احترام زندگی احترام می گذارند، اما دغدغه پلیس در این طرح راکبان موتور سیکلتها عابران هستند که کمتر رعایت می‌کنند، طرح ایست به احترام زندگی به صورت ویژه در مناطق 6 و 8 اجرایی شده که اجرای این طرح به لحاظ وجود زیر ساختها در این مناطق می باشد.

سرهنگ حسینی بیان کرد: همه تلاش پلیس در این است که اقدام را انجام دهد که بازخورد مناسب داشته باشد و به دنبال کارها و طرح های هیجانی و احساسی نیستیم.
 
وی گفت: در طرح حرکت بین خطوط رانندگانی که اقدام به حرکت در بین خطوط نکنند جریمه و اعمال قانون می شود و هدف پلیس از اعمال قانون کاهش تصادفات است چرا که حدود 30 تا 35 درصد تصادفات شهر تهران به علت تغییر مسیر ناگهانی است.
 
سرهنگ حسینی بیان کرد: در 10 ماهه سال جاری تعداد 12 میلیون تخلف توسط ماموران پلیس و دوربین ثبت شده که سهم دوربین ها 4 میلیون و 500 هزار تخلف بوده است و رانندگان نیز اعمال قانون شدند.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه به فراوانی تخلفات اشاره کرد و اظهار کرد: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز ، عبور از چراغ قرمز و عبور از محل ممنوعه بوده است.
 
وی گفت : بالغ بر 2 هزار و 500 راننده از ابتدای سال تاکنون به دلیل کسب نمره منفی 30 گواهینامه شان اخذ و به مدت 6 ماه از رانندگی محروم شدند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار