کاخ سفید مرگ تبعه آمریکایی در لیبی را تائید کرد

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای مرگ یکی از اتباع آمریکایی را در لیبی تائید کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مرگ یکی از اتباع آمریکایی را در لیبی تائید کرد ؛ بدون آنکه به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره کند . 

یکی از اعضای ارشد این وزارت خانه تصریح کرد : ما مرگ یکی از اتباع خود را در لیبی تائید می کنیم . اما در حال حاضر هیچگونه جزئیاتی را در این باره عنوان نمی کنیم . 

شایان ذکر است در ساعات اولیه روز گذشته ( سه شنبه ) یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل درب هتلی در طابلس منفجر شد که منجر به کشته شدن سه نگهبان این هتل گردید . به گزارش العربیه ، پس از این انفجار نیروهای امنیتی با ورود به ساختمان هتل یک فرد مسلح را دستگیر کردند . 

به گزارش سایر رسانه ها ، تعدادی از مقامات ارشد حکومتی در هتل اقامت داشته که چند تن از آنها گروگان گرفته شدند . دولت فرانسه نیز از مرگ یکی از اتباع خود در این حادثه خبر داده است . بر اساس نوشته گروه اطلاعاتی " سایت (SITE ) " این حمله به منظور انتقام قتل ابوانس اللیبی ، یکی از اعضای القاعده و مظنون حمله به سفارت آمریکا در تانزانیا و کنیا در سال 1998 انجام گرفته است . اللیبی در سال 2013 بدست نیروهای آمریکایی بازداشت و اوایل ژانویه 2015 در بیمارستان درگذشت .

گفتنی است لیبی از سال 2011 و بدنبال تجازو نظامی آمریکا و ناتو به خاک این کشور در وضعیت بحران سیاسی بسر می برد . هم اکنون چندین گروه نظامی و شبه نظامی و نیز گروهک های تروریستی مختلف در این کشور فعالیت کرده و جنگ ها و ناآرامی های زیادی را بوجود آورده اند . 




انتهای پیام /
برچسب ها: لیبی ، آمریکا ، تائید ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار