همدان؛

پیشرفت 51 درصدی اجرای خط انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از پیشرفت 51 درصدی اجرای خط انتقال آب از سدتالوار زنجان به همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ مرتضی عزالدین در نشست با وزیر نیرو و مدیرعامل منابع آب کشور گفت: این طرح تاکنون با صرف 190 میلیارد تومان هزینه ، 51 درصد پیشرفت اجرایی دارد.


وی با بیان اینکه برای تکمیل کامل این خط انتقال و تصفیه خانه آن ، 300 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است گفت: با اجرای این طرح انتقال ، تامین آب همدان به 10 شهر و 54 روستای استان برای بلند مدت تامین می شود.


عزالدین از افزایش اعتبار این طرح از طریق اعتبارات مقام معظم رهبری و اعتبارات خشکسالی کشور خبر داد و گفت: امسال 20 میلیارد تومان به اعتبارات اجرایی این طرح افزوده شده است.


وی از تخصیص کامل 47 میلیارد تومان به اجرای این طرح خبر داد و گفت: این طرح به طول 99 کیلومتر در دست اجراست که تاکنون لوله گذاری آن انجام شده و برای تامین تجهیزات آن 150 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.


وی گفت: این طرح در صورت تامین سالانه 100 میلیارد تومان اعتبار تا 3 سال آینده به بهره برداری می رسد.


نماینده مردم همدان در خانه ملت گفت: اجرای خط انتقال آب از سد تالوار به همدان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 83 بوده است .



وی از وزیر نیرو و مدیرعامل منابع آب کشور توجه ویژه و تخصیص اعتبار بیشتر به این طرح را خواستار شد و گفت: در جلسه ای که با نمایندگان هیئت دولت در تهران خواهیم داشت مشکلات اجرایی و تامین اعتبارات بیشتر برای اجرای این طرح را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/ع


برچسب ها: همدان ، سد ، انتقال ، آب ، سد تالوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.