برنامه پنجمین روز جشنواره فیلم فجر؛

«فاطمه معتمد آریا» مهمان نیمه جشنواره می‌شود

«فاطمه معتمد آریا» با دو فیلم بهمن و یحیی سکوت نکرد به جشنواره سی و سوم می آید.

پنجمین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و سوم است در ساعت 10 صبح نمایش داده می‌شود. 

ابوالحسن داوودی نیز از جمله کارگردانانی است که بعد از گذشت 6 سال این امکان را پیدا کرد تا با فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به جشنواره بین المللی فیلم فجر بیاید. این فیلم سینمایی داستان  چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.

طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی،  فرنوش آل احمد و بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیر محمد زند از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری دیگر مستندی است که در نیمروز روز پنجم جشنواره ساعت 13 در بخش سینما جقیقت نمایش داده می شود. 

مستند داستانی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به تهیه کنندگی بهروز مفید در حوزه هنری تولید شده است. این مستند که بخش اعظم آن به صورت بازسازی حوادث سال 60 و 61 هجری قمری است علاوه بر پرداختن به موضوع کربلا به تاثیر فرهنگی این واقعه در جهان می‌پردازد.

مستندساز در «کربلا جغرافیای یک تاریخ» تلاش کرده است تا با نشان دادن انواع هنرهای ایرانی که برای نمایش وقایع عاشورا در ایران به وجود آمده است و انواع عزادارای‌های مرسوم مردم در دهه محرم و اربعین حسینی، با نگاهی جدید به این واقعه مهم بنگرد.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» از نظر بودجه و زمان تولید با 10 رقیب دیگر خود در بخش مستند جشنواره فجر بسیار متفاوت است و بیشتر به فیلم‌های داستانی نزدیک است. مستندی که توانسته به خوبی برخی ابعاد واقعه کربلا را به نمایش بگذارد.

جلوه‌های ویژه تصویری این فیلم کمک بسزایی در نمایش عظمت حادثه عاشورا به این فیلم کرده است و می‌تواند یکی از مهمترین گزینه‌های دریافت سیمرغ دستاوردهای فنی و هنری بخش مستند باشد.

فیلم سینمایی «دو» اولین فیلم سینمایی سهیلا گلستانی بازیگر سینما و تلویزیون ساعت 14:15 در بخش نگاه نو به نمایش درمی‌آید.

تهیه کنندگی این فیلم را پرویز پرستویی برعهده دارد و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بهای هر لحظه وجد را باید با رنج درون پرداخت، به نسبتی سخت و لرزآور به میزان آن وجد؛ بهای هر ساعت دلپذیر را با سختی دل گزای سال ها، پشیزهای تلخ و پر رشک. خزانه های سرشار از اشک.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به پرویز پرستویی، مهتاب نصیرپور، سوگل خلیق، محمد ربانی، سارا قراچه‌داغی، مصطفی زند، پیمان جعفری، سارا پورصبری، الهام شعبانی، سمیه برجی، رضا مسعودی، علی احسانی، جواد فراهانی، امیر جنابی، مهرانه مهین ترابی، محمد علی سجادی، ارد زند، سمانه وفایی، منیر شاهین، حسام نورانی و... اشاره کرد.

سهیلا گلستانی و پرویز پرستویی در چند پروژه اخیر سینمایی‌شان با یکدیگر همراهی کرده اند.

«بهمن» مرتضی فرشباف دومین فیلم بخش سودای سیمرغ است که در ساعت 16:30 نمایش داده خواهد شد.

این فیلم داستان زنی به نام هما از مجرب ‌ترین پرستاران بیمارستان است که پیشنهاد شب ‌کاری ۱۰ روزه‌ای را می‌ پذیرد. هما دچار بی‌ خوابی می‌شود و نحوه رویارویی او با کار خود و خانواده چنان می‌ شود که در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد.

فاطمه معتمدآریا و احمد حامد همسر این بازیگر سینما در این فیلم به ایفای نقش پرداخته ‌اند. مریم شیرازی، امیر نصیری یکتا، فریده اسماعیلی و شیرین یزدان بخش دیگر بازیگران این فیلم هستند و جواد نوروزبیگی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

«اعترافات ذهن خطرناک من» سومین فیلم بلند هومن سیدی پنجمین فیلم روز پنجم جشنواره در بخش سودای سیمرغ است که در ساعت 19 نمایش داده خواهد شد.

فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» در یک 24 ساعت روایت می‌شود و درباره مردی است که در یک روز کامل هیچ چیزی را به یاد نمی‌آورد.

این سومین فیلم بلند هومن سیدی بعد از «آفریقا» و «سیزده» است که اولی قبل از اکران عمومی وارد شبکه نمایش خانگی شد و دومی در جشنواره سال قبل جایزه ویژه هیات داوران بخش نگاه نو را دریافت کرد. «سیزده» که مورد توجه منتقدان قرار گرفت بزودی اکران عمومی خواهد شد.

عوامل فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هومن سیدی، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: رعنا امینی، موسیقی: پیمان یزدانیان، تدوین: هومن سیدی، سارا آهنی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: زینب نصراللهی، عکاس: محمد بدرلو، بازیگران: نگار جواهریان، سیامک صفری، عباس غزالی، میثاق زارع و بهاران بنی احمدی و ...

آخرین نمایش روز پنجم جشنواره فیلم فجر در بخش سینمای هنر و تجربه به فیلم «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم پور و تهیه کنندگی تینا پاکروان اختصاص دارد و در ساعت 21 برای رسانه ها نمایش داده می شود.

فاطمه معتمد آریا، ندا جبرئیلی، تورج منصوری، رابعه اسکویی، علیرضا محمدی، مریم شیرازی و ماهان نصیری بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم داستان کودکی است که ناگهان مجبور می شود با عمه ای که تا به حال ندیده است زندگی کند. حضور کودک در خانه عمه سبب می شود تا او رازهایی را از عمه خود کشف کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار