فنایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فغانی شایسته داوری در جام جهانی روسیه است

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: فغانی با داوری های خوبش در جام ملت های آسیا شایستگی داوری در جام جهانی 2018 روسیه را دارد.

فغانی شایسته داوری در جام جهانی روسیه استمحمد فنایی کارشناس داوری کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فغانی با 2 کمک خوبش مصمم بود تا توانایی اش را در فینال نشان دهد که البته موفق هم بود، وی با آمادگی خوب بدنی اش در اکثر صحنه ها حاضر بود و کمتر صحنه ای بود که از چشم او پنهان بماند یا در صحنه ای حضور نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: فغانی به درستی در دقیقه 6 به بازیکن استرالیا کارت زرد نشان داد و در دقیقه 29 هم می توانست همان بازیکن را با کارت زرد دوم جریمه و از زمین بازی اخراج کند اما با درایتی که داشت این کار را انجام نداد و تنها با یک تذکر جدی و بجا، بازیکن خاطی را آرام کرد و این قضیه باعث شد تا شرایط بازی همچنان مهیج باقی بماند. در دقیقه 56 دست به جیب شد و اخطار داد و در دقیقه 97 می توانست اخراج کند و در صحنه ای که بازیکن شماره 6 استرالیا روی پای بازیکن کره رفت خطای مسلم بود و می توانست اخطار داشته باشد اما به نظر از دید فغانی پنهان ماند و در صحنه ای که روی بازیکن استرالیا خطا اتفاق افتاد با یک آوانتاژ به موقع باعث شد تا گل دوم استرالیا به ثمر برسد که کاملا تصمیم درستی یود.
 
فنایی تصریح کرد: داوری فغانی در قهرمانی تیم ملی استرالیا کاملا بی تاثیر بود و وی یکی از بهترین داوری های خود را در این دیدار به نمایش گذاشت. فغانی با داوری های خوب خود در مسابقات جام ملت های آسیا نشان داد که لیاقت و توانایی این را دارد که در جام جهانی 2018 روسیه هم سوت بزندو موفق باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من سوت زدن در فینال جام ملت های آسیا حاصل عملکرد خوب او در بازی های گذشته بوده است. من این دستاورد بزرگ ورزشی را به جامعه ورزش کشور و به خصوص جامعه داوری و خانواده محترم فغانی تبریک می گویم، امیدوارم بازهم شاهد این باشیم تا داورهای ایرانی بتوانند بازی های مهم و بین المللی را سوت بزنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار