در نشست فیلم «ناهید» مطرح شد

آیدا پناهنده: از جشنواره گله‌مندم/ پژمان بازغی: دوست داشتم نقش ناهید را ایفا کنم اما پناهنده نگذاشت

آیدا پناهنده گفت: نسبت به سی و سومین دوره از جشنواره فجر دل چرکین و از مسئولان برگزاری گله‌مند هستم. ناهید گوشت قربانی این دوره از جشنواره شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسی فیلم «ناهید» در حالی بعد از اکران این فیلم برگزار شد که حضور پرشور عکاسان بیش از همه چیز به چشم می‌آمد.
 
«بیژن امکانیان» تهیه کننده‌ این فیلم گفت: خوشحالم از اینکه بعد از سال‌ها بازیگری،‌ تهیه کنندگی فیلم ناهید را بر عهده گرفتم. پس از دیدن فیلم ناهید، احساس خوبی دارم و به نظرم این فیلم جزو کم نقص ترین فیلم‌های سینما است. ناهید یک اثر خلاقانه و با ارزش است که نمی‌توان نقش آیدا پناهنده و سایر عوامل این فیلم را در موفقیتش نادیده گرفت. تمام گروه با عشق، لحظه به لحظه‌ ناهید را به تصویر کشیدند.
 
وی در ادامه افزود:‌ از مرکز سینمای مستند و تجربه که در این راه همراه ما بودند و امکان ساختن این فیلم را فراهم کردند، تشکر می‌کنم. یک سال و نیم پیش بود که تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم اما موفق به این امر نشدم و کمک‌های این مرکز سبب ساختن فیلم ناهید محقق شد.
 
تهیه کننده‌ فیلم ناهید در پایان گفت: مطمئن هستم که فیلم ناهید یک فیلم ماندگار و تاثیر گذار در تاریخ سینما خواهد بود.
 
اگر بیژن امکانیان نبود هنوز کارگردان نشده بودم
 
آیدا پناهنده کارگردان فیلم ناهید در ادامه‌ نشست این فیلم گفت: فیلم ناهید ماحصل تجربیات 15 ساله‌ من در حوزه‌ فیلم کوتاه،‌ مستند و تلویزیونی است. من هنوز چیز جدیدی را در کارگردانی‌ام رو نکرده‌ام.
 
وی در ادامه افزود:‌ ناهید باید خیلی قبل تر از این ‌ها اتفاق می‌افتاد. زمانی که من وارد دانشگاه شدم، آماده‌ی ساختن فیلم بودم اما عوامل مختلفی سبب ایجاد یک وقفه‌ ده ساله در فیلمسازی‌ام شد. تهیه کنندگان زیادی فیلمنامه‌ ناهید را می‌خواندند و تایید می‌کردند اما هیچکدام حاضر به سرمایه گذاری روی آن نمی‌شدند.
 
این کارگردان اظهار داشت: من اصالتا آذری هستم اما به دلیل اصالت شوهر عمه‌ام با فرهنگ گیلانی، با این فرهنگ بیگانه نیستم. جا دارد از آقای رحیمی که با تمام تلاش و انرژی خود لحجه‌ گیلانی را به تمام بازیگران آموزش دادند، تشکر کنم.
 
وی در پایان عنوان کرد: ما به دلیل یکنواخت کردن غلظت لحجه‌ گیلانی بازیگران، تلاش زیادی را متحمل شدیم، اما اکنون که نتیجه‌ آن را می‌بینم، بسیار خوشحالم.

پژمان بازغی بازیگر نقش «مسعود» در فیلم «ناهید» گفت: پس از امکانیان اولین نفری بودم که وارد پروژه‌‌ی «ناهید» شدم. یک سال و نیم پیش که آیدا پناهنده پیشنهاد بازی در فیلم «ناهید»‌ را  داد، به او گفتم که می‌خواهم نقش ناهید را بازی کنم اما نگذاشت.
 
وی در ادامه افزود: فیلم «ناهید» فیلم شریفی است که در فیلمنامه‌ آن تمام جزییات ذکر شده بود. کمتر فیلمی در سینمای ایران پیدا می‌شود که تمام نکات در فیلمنامه‌ آن ذکر شود.
 
وی ادامه داد: کارگردان «ناهید» صاحب یک نگاه سینمایی است و قصه به گونه‌ای مطرح می‌شود که جذابیت‌ها و کشش‌های فراوانی دارد.  «ناهید» شخصیتی است که در زندگی اولش با شکست روبرو شده و به دلیل شرایط اجتماعی نمی‌تواند عشق دومش را ابراز کند.
 
این بازیگر اظهار داشت: این فیلم اولین فیلمی بود که من با یک کارگردان زن کار می‌کردم و باید اعتراض کنم که کار کردن با خانم‌ها بسیار سخت است و در مقابل آن‌ها فقط باید چشم بگوییم. من اصالتا شمالی هستم اما تا قبل از فیلم ناهید با لهجه گیلانی ایفای نقش نکرده بودم. «ناهید» تجربه‌ی بسیار خوبی را برای من در بازیگری به ارمغان آورد.
 
ترس تنهایی چیزی است که یک بازیگر نباید داشته باشد
 
ساره بیات بازیگر نقش «ناهید» گفت: ناهید یک اثر متفاوت و زیبا در کارنامه‌‌ کاری من به حساب می‌آید. تمام تلاش خود را کردم که ناهید شخصیتی تکراری نباشد.
 
وی در ادامه افزود: ترس تنها چیزی است که یک بازیگر نباید داشته باشد،‌ من هم سعی می‌کنم تمام نقش‌هایم با هم متفاوت باشد.
 
این بازیگر خاطرنشان کرد: قبل از شروع فیلم برداری،‌ چند جلسه‌ای با آقای رحیمی و پژمان بازغی لهجه‌ گیلانی را تمرین کردم و حتی زمان‌هایی هم که این عزیزان در کنار ما حضور نداشتند، با هموطنان گیلانی در مورد لهجه‌ام مشورت می‌کردم.
 
وی در پایان اظهار داشت: گیلانی‌ها کمک زیادی در طبیعی تر شدن لهجه‌ی گیلانی‌ام به من کردند و از همه‌ی آن‌ها تشکر می‌کنم.
 
میلاد حسن پور یک نابغه‌ی بازیگری است
 
نوید محمد زاده در این نشست گفت: یک سال و نیم پیش که فیلمنامه را خواندم، از کاراکتر احمد خوشم آمد و همان شب طی تماسی با آیدا پناهنده قطعی شدن حضورم در پروژه‌ی ناهید را اعلام کردم. به طور کل زمانی تن به بازی نقشی می‌دهم که با تمام وجود آن را درک کنم و از بازی آن لذت ببرم.
 
وی در ادامه افزود: هدفم بازی یک یا دو اثر درخشان در یک سال است. ترجیح می‌دهم با فاصله زمانی زیاد، ولی درست کاری را انتخاب کنم. اگر نقشی را که درک نمی‌کنم بازی کنم، تا آخر عمر پشیمان می‌شوم.
 
این بازیگر اظهار داشت: من زمانی که کل گروه پروژه‌ی ناهید در شمال کشور مشغول تصویر برداری بودند، به این گروه اضافه شدم و تمرین لهجه یا چیز دیگری نداشتم. تنها دغدغه‌ام ایفای درست نقش «احمد» بود.
 
وی ادامه داد: 80 درصد فیلمنامه‌‌های فیلم‌های حاضر در سی و سومین دوره جشنواره فجر را خوانده‌ام و به نظرم «ناهید» یکی از بهترین فیلمنامه‌های این دوره را دارد.  پوریا رحیمی در بوجود آمدن لهجه‌ی گیلکی در من نقش بسزایی داشت و خیلی خوشحالم که در کنار بازیگرانی چون پژمان بازغی و ساره بیات حضور داشتم.
 
محمدزاده خاطرنشان کرد: قبل از بازی مقابل پژمان بازغی هیچ حسی به وی نداشتم اما اکنون عاشق پژمان هستم. پژمان برای اینکه من بتوانم در یکی از صحنه‌های فیلم طبیعی بازی کنم، سلامت خود را به خطر انداخت و آنقدر فریاد زد که صدایش گرفت. شایسته است که همه‌ بازیگران برای موفقیت یکدیگر تلاش کنند و این فکر که با کمک به یکدیگر جایگاهمان متزلزل می‌شود،‌ تنها خودمان را نابود می‌کند.
 
بازیگر نقش «احمد» در پایان گفت: از همه‌ی حاضران می‌خواهم که میلاد حسن پور را تشویق کنند و به نظر من او یک نابغه‌ی بازیگری است.
 
آیدا پناهنده در پایان این نشست گفت: نسبت به سی و سومین دوره جشنواره فجر دل چرکین و از مسئولان برگزاری گله مند هستم. ناهید گوشت قربانی این دوره از جشنواره شد و تمام برنامه‌ها و نشست‌های این فیلم اول از همه برگزار شد. امیدوارم این اقدامات به ضرر فیلم ناهید تمام نشود.
 
انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار