در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران؛

داروی درمان سرطان پروستات رونمایی شد

با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌ فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از داروی درمان سرطان پروستات در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران رونمایی شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی که این روز‌ها دوران ۳۶ سالگی تولد خود را سپری می‌کند از جایگاه و موقعیت ویژه‌ای در منطقه و جامعه جهانی برخوردار است. 

وی در تشریح عوامل اقتدار کشورمان گفت: اولین عامل سرمایه بزرگی است که از اسلامیت و جمهوریت حراست کرد و دومین سرمایه که راه را برای این اقتدار فراهم کرده است رشد، توسعه و پیشرفت علمی کشور است که دانش راه را برای قدرت هموار کرد در غیر این صورت در جایگاه فعلی نبودیم. 

حجت الاسلام ابوترابی افزود: هراس از تعرض به جمهوری اسلامی به خاطر قدرت دفاع نظام است که از پشتوانه عظیم علمی برخوردار است و از تبدیل دانش بهره می‌گیرند. این در حالی است که اگر تکیه‌گاه علمی کشور نبود امروز به یک قدرت موشکی تبدیل نمی‌شدیم اما امروز شرایط به گونه‌ای است که موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی از تمامیت کشور حراست می‌کنند. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای اخیر هسته‌ای کشورمان گفت: دانش هسته‌ای کشورمان با تکیه‌گاه علمی، تبدیل دانش به فناوری وارد بلوغ هسته‌ای جهان شده و این تنها جمهوری اسلامی ایران است که با تکیه بر دانش و ظرفیت علمی کشور و قدرت سیاسی و اقتدار دفاعی به این سرمایه رسیده است. 

ابوترابی گفت: اینجایگاه فاخر دستاورد توسعه علمی است و کشور باید با دانش حرکت کند و باید تولید علم و تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم صورت بگیرد اما متاسفانه این اقدام هنوز به صورت عملی صورت نگرفته و علم وارد اقتصاد نشده است. 

وی با بیان اینکه آغاز حضور دانش در اقتصاد فروش آن است تاکید کرد: باید در آینده نزدیک اعلام شود که یک قطره نفت برای فروش نداریم و باید نفت را به صد‌ها ارزش افزوده تبدیل کنیم و آن را به فروش برسانیم چرا که این کالا قابل تحریم نیست و این اقدام در توان جمهوری اسلامی است. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی بزرگ تولید کننده کالا یکی از عوامل مهم و مورد نیاز نیروی انسانی عالم و آزموده است که باید تصمیم بگیریم کشور را به جای نفت خام با تولید اداره کنیم. 

همچنین دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات وفناوری دراین مراسم گفت: آنچه در دهه چهارم انقلاب از مراکز پژوهشی انتظار می‌رود، همین است که اکنون در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران شاهد آن هستیم. به طور قطع در این برهه از کشور ما نیازمند به اقتصاد بر پایه دانش هستیم و به حمدالله امروز در این پژوهشگاه شاهد بودیم که حاصل تلاش محققان به بارنشسته و وارد جامعه شده است. 

 گفتنی است این دارو که با نام تجاری لوپرومر 7.5 و لوپرومر 3.5وارد بازار شده است به همت محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و در شرکت دانش بنیان واریان دارو تولید می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار