باهنر در صحن علنی:

دولت جدی‌تر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بپردازد/ به مطالبات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی عمل نکرده‌ایم

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مجموعا به وظایف خود در رابطه با مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصادی مقاومتی عمل نکرده‌ایم چرا که مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصادی بسیار جدی‌تر از اقداماتی است که در حال حاضر ما انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 15 بهمن پس از ارائه گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: گزارش تهیه شده از سوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گزارش خوبی بود ولی همه می‌دانید که این گزارش کافی نیست. 
 
وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی از روز اول که ابلاغ شد تقسیم کاری بین مجلس و دولت صورت گرفت و بیان شد که باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت عملیاتی شود.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرحله کوتاه مدت توقع داشتیم کارهای اجرایی که دولت می‌تواند با توجه به قوانین فعلی کشور در سال 93 عملیاتی کند انجام گیرد و همچنین در میان مدت توقع داشتیم که لایحه بودجه 94 تحت تاثیر اقتصاد مقاومتی تقدیم مجلس شود و مجلس هم رعایت کند و قوانین بودجه 94 را بر این مبنا تنظیم کند. 
 
باهنر در ادامه متذکر شد: همچنین در دراز مدت توقع داشتیم که قانون برنامه توسعه ششم که اگر قرار شد چنین برنامه‌ای داشته باشیم تماما این قانون زیر چتر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به این که بسیاری از سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کرده‌اند خاطر نشان کرد: با کمک بسیاری از سازمان‌ها کار به مقداری به جلو پیش رفته است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما قوانین کشور را به سه گروه تقسیم کرده‌ایم اظهار داشت: این موضوع حتی در گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اشاره شد؛ که یک گروه قوانینی هستند که موید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اما در اجرا معطل مانده، مثل قانون باز کردن فضای کسب و کار در کشور که از زمان دولت دهم باقی مانده و در دولت یازدهم هم هنوز به جمع‌بندی‌های دقیق برای اجرا نرسیده است.
 
نماینده مردم تهران در ادامه تاکید کرد: برخی از قوانین هم وجود دارد که قوانین خوبی است و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که نیاز به یک حرکت دارد که البته کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم در بعد نظارتی خودشان باید از دستگاه‌ها و دولت نظارت داشته باشند تا ان شالله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به طور کلی اجرایی شود.
 
وی در ادامه بیان داشت: یک سری از قوانین وجود دارد که سد راه اقتصاد مقاومتی است که باید تلاش شود برای لغو آن‌ها اقداماتی صورت گیرد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در این راستا ترجیح می‌دهیم دولت در این رابطه لایحه‌ای را تقدیم مجلس کند.
 
نماینده مردم تهران در ادامه با بیان این که گروه سوم قوانین در رابطه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیاز به اصلاح دارند تاکید کرد: قوانینی هم وجود دارد که مزاحم نیستند و نباید حذفشان کنیم ولی باید اصلاحاتی در آن‌ها انجام شود که منتظر هستیم دولت در این رابطه دیدگاه‌های خود را مطرح کند.
 
باهنر افزود: حتی بنده در این راستا در چند روز گذشته نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتم و خواهش کردم که جلسه‌ای فوری در این رابطه ترتیب دهند تا دولت و مجلس به یک مسیر تفاهمی در این رابطه برسند. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: گزارشات بسیار و اقدامات در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته ولی بنده در یک جمله بیان می‌کنم که ما احساس می‌کنیم مجموعا به وظایف خود در رابطه با مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل نکرده‌ایم.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بسیار جدی‌تر از اقداماتی که در حال حاضر ما انجام می‌دهیم.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: بنده تقریبا به این یقین رسیده‌ام که حضرت آقا بارها فرمودند که اینقدر نباید اقتصاد مقاومتی را بر زبان تکرار کرد و از عمل غافل ماند.
 
باهنر در پایان خاطر نشان کرد: بی‌شک گفتن اقتصاد مقاومتی مشکلی را حل نمی‌کند، بنابراین تقاضا می‌کنم که کمیسیون‌های تخصصی مجلس کمی فعال‌تر در این زمینه اقدام کرده و دولت هم جدی‌تر به این موضوع بپردازد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار