وزارت کار اسپانيا اعلام کرد

افزایش نرخ بیکاری اسپانیا در ماه ژانویه

وزارت کار اسپانيا سه‌شنبه اعلام کرد: شمار بيکاران در اين کشور ماه ژانويه افزايش يافت و به چهار ميليون و 530 هزار نفر رسيد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه از مادريد،بر اساس آماري که وزارت کار اسپانيا اعلام کرد اين کشور اواخر ژانويه 77980 نفر بيکار بيشتر از ماه قبل (دسامبر 2014) داشت. پايان قراردادهاي موقتي که براي دوره سال نو مسيحي بسته شده بودند، علت اصلي اين افزايش بيکاري است.

با اين حال طي يک سال شمار افرادي که در فهرست‌هاي آژانس‌هاي کاريابي ثبت‌نام کردند 288744 مورد کمتر از ماه قبل بود که پايين‌ترين سطح از سال 1998 به شمار مي رود.

 وزارت کار اسپانيا در بيانيه خود اشاره‌اي به درصد بيکاري در اين کشور نکرده است.

بنا بر اعلام مؤسسه ملي آمار اسپانيا که افرادي را که فعالانه در جستجوي کار هستند، شمارش مي کند چه آنهايي که در فهرست جويندگان کار ثبت نام کرده‌اند و چه آنهايي که ثبت‌نام نکرده‌اند، نرخ بيکاري در اسپانيا در پايان سال 2014، 23.7 درصد بود.

اين مؤسسه شمار بيکاران را در اسپانيا در پايان سال 2014، پنج ميليون و 460 هزار نفر اعلام کرده بود.

اسپانيا سال 2014 با رساندن رشد توليد ناخالص داخلي خود به يک و چهار دهم درصد، از پنج سال رکود يا رشد اقتصادي صفر خارج شد.

اما اين احياي اقتصادي جزيي براي حل مشکل اشتغال کافي نبود و اسپانيا پس از يونان بيشترين ميزان بيکاران را در منطقه يورو دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار