مشهد؛

شب شعر بین المللی رسول عشق برگزار می شود

مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از برگزاری شب شعر بین المللی با عنوان ˈرسول عشقˈ به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد خبر داد.

شب شعر بین المللی رسول عشق  برگزار می شود
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،علی ثابت نیا در این رابطه اظهار داشت: این همایش در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) با حضور شعرای آیینی کشور و شاعران فارسی زبان خارج از کشور یکشنبه هفته آینده در مشهد برگزار می شود.

وی یادآورشد: در این شب شعر 10 شاعر از کشورهای فارسی زبانی چون پاکستان، تاجیکستان، هند و شاعرانی از داخل کشور بویژه مشهد حضور می یابند و به شعرخوانی می پردازند.

وی اظهار کرد: موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی تاکنون چندین شب شعر با موضوع حضرت رسول اکرم (ص) برگزار کرده که از جمله آن شب شعر ˈپیامبر رحمتˈ، ˈحدیث بهارˈ و ˈنغمه بهارˈ بود که قبل از هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) برگزار شد.

مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گفت: همایش دیگری با حضور این شاعران با عنوان ˈامیرعلی شیرنواییˈ و مشارکت این موسسه، حوزه هنری تبلیغات اسلامی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

وی محل برگزاری شب شعر امیرعلی شیرنوایی را دانشگاه فردوسی و زمان آن را شنبه هفته آینده اعلام کرد.

به گفته ثابت نیا اردیبهشت ماه سال آینده نیز همایش و نشست هنری بزرگ دیگری در دانشگاه هنر زاهدان با عنوان ˈسیمای حضرت رسول در هنر ایران استˈ با مشارکت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی بیان کرد: این همایش و نشست هنری با حضور هنرمندان داخل و خارج از کشور، علمای شیعه و سنی برگزار می شود که برگزاری نمایشگاه های موضوعی، کارگاه های مثنی سازی و عرضه کتابهای قرآنی نفیس از برنامه های جنبی این رویداد فرهنگی خواهد بود.

مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی به برنامه های ویژه دهه فجر در مجتمع امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این برنامه ها که ویژه کودکان و نوجوانان است شامل نمایش عروسکی، مسابقه و همایش بوده و همه روزه عصرها در محل آمفی تئاتر این مجتمع در حال برگزاری است.

ثابت نیا افزود: نشست تخصصی بررسی ادبیات انقلاب، دوشنبه هفته آینده در محل انجمن ادبی رضوی واقع در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود که اشکال مختلف شعر و ادبیات فارسی در سالهای پس از انقلاب را مورد بررسی قرار می دهد.

وی برگزاری جشنواره ملی ˈعکس خانه دوستˈ را از دیگر برنامه های ویژه این موسسه در دهه فجر امسال برشمرد و گفت: 10 هزار قطعه عکس از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش رسیده که پس از داوری، 100 عکس به عنوان آثار برتر معرفی می شوند.

وی یادآورشد: عکس های رسیده به دبیرخانه این جشنواره فردا / پنجشنبه / توسط داوران بررسی می شود و عکس های برگزیده در ایام دهه فجر در محل مجتمع فرهنگی – هنری امام خمینی (ره) به نمایش درمی آید.

مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی اظهار کرد: به منظور تقبیح هتک حرمت رسول اکرم (ص) هشت اثر موسیقایی با محوریت موسیقی جنوب خراسان توسط این موسسه در حال تنظیم است که سال آینده رونمایی می شود.

وی اثر موسیقی دیگری در مدح و ثنای حضرت رضا (ع) با صدای ˈحسام الدین سراجˈ و سمفونی ˈمدینه تا مروˈ با آهنگ سازی خاص را از دیگر آثار در دست تولید این موسسه برشمرد.

«شارلی» نامه هفته نامه ای فرانسوی است که سابقه هتاکی به مقدسات اسلام را در کارنامه دارد.

اقدام نشریه «شارلی ابدو» در چاپ کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام و موج مخالفت های جهانی در محکوم کردن این اتفاق در حالی با شعار آزادی بیان توسط برخی کشورهای غربی حمایت می شود، که تضاد همان کشورها در مخالفت و سانسور با موج آزادی بیان در بازتاب اخبار حقیقی جهان اسلام و رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی رفتار دوگانه آنها را به چالش می کشد.

کاریکاتور موهن پیامبر اعظم اسلام از سوی نشریه «شارلی ابدو» در فرانسه که درست بعد از حادثه تروریستی صورت گرفته به دفتر این نشریه با تیراژی وسیع منتشر شد با وجود آنکه در ظاهر با پوشش آزادی بیان و حمایت برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه، انگلستان، آلمان و آمریکا صورتی رسمی پیدا کرد اما به زعم بسیاری از کارشناسان غربی (و نه حتی وطنی) این حرکت در بطن خود علاوه بر شعله ورتر کردن آتش تفرقه میان مسلمانان در حقیقت به منزله ابزاری رسانه ای برای دور کردن فشارهای عمومی جهان بر مساله داعش و حمایت غرب از فعالیت های تروریستی بود.


انتهای پیام/ز
برچسب ها: مشهد ، شب شعر ، همایش ، رسول عشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.