افتتاح 19 طرح مختلف در شهرهای اربایجان غربی

يک شرکت خصوصي کشور امارات براي سرمايه گذاري در معادن آذربايجان غربي اعلام آمادگي کرد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران در نشستي که به اين منظور در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي برگزار شد سرمايه گذاران بخش خصوصي کشور امارات علاقه مندي خود را براي مشارکت در زمينه  سرمايه گذاري و اجراي  عمليات مطالعاتي و اکتشافي در معادن مس ، تيتان و آهن استان آذربايجان غربي اعلام کردند .

رئيس  سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي در اين نشست  طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلي متال ها را از با ارزش ترين ذخاير معدني شناسايي شده در استان عنوان کرد و افزود : واحد معدني طلاي زرشوران تکاب به عنوان بزرگترين معدن طلاي خاورميانه با ظرفيت توليد 6 تن طلا در سال و طلاي آق دره فرصتي را ايجاد کرده است تا حلقه هاي اول توليد اين محصول گرانبها در جنوب استان شکل گيرد.

آقاي اسکندري به وجود دو پهنه معدني مستعد آذربايجان غربي به مساحت 7 هزار و 200 کيلومترمربع واقع در شمال و جنوب استان اشاره و اضافه کرد : محدوده هاي پهنه هاي فوق براساس ساختار زمين شناسي و امکان وجود کاني زايي از نوع فلزي و غيرفلزي شامل سنگ آهن، کروميت، مس ، منگنزو طلا تعيين شده اند و تاکنون کاني زايي کروميت، مس و آهن در اين محدوده ها تشخيص داده شده است .

وي با بيان اينکه تاکنون هيچ گونه عمليات اکتشافي در اين محدوده ها اجرا نشده  است گفت : سازمان صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد اجراي عمليات مطالعه ، اکتشاف و استخراج مواد معدني باارزش در دو پهنه معدني تعريف شده واقع در شمال و جنوب استان را که براساس آخرين اطلاعات و يافته هاي معدني و زمين شناسي جز مناطق مستعد معدني استان تشخيص داده شده اند به سرمايه گذاران واگذار کند.

 اسکندري اظهار اميدواري کرد: با اجراي  عمليات اکتشافي بر روي مواد معدني فلزي از جمله مس، آهن تيتان و پلي متال ها و بهره برداري و استخراج آنها زمينه شکوفايي هرچه بيشتر بخش معدن و به موازات آن توسعه واحدهاي فراري در استان فراهم شود . 

در اين جلسه مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي اطلاعات و مشخصات محدوده هاي معدني اميد بخش و مستعد مس و پلي متال را براي اجراي مطالعات فني و تخصصي در اختيار سرمايه گذاران اماراتي قرار دهد .

استان آذربايجان غربي ازلحاظ تنوع و غناي مواد معدني رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده به طوريکه از 68 نوع ماده معدني شناسايي شده در کشور 52 نوع آن در اين استان شناسايي شده است . 


انتهای پیام/


برچسب ها: شرکت ، خصوصص ، سرمایه ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار