ادغام بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا با جام جهانی قانونی است؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد در اقدامی عجیب بازی‌های قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2019 را با بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018 ادغام کند، اما آیا اینکار قانونی است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کنفداراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه با رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2019 که هنوز مکان آن مشخص نشده با یکدیگر ادغام می‌شوند.

به این ترتیب یک رقابت گروهی برگزار شده و تیم‌های برتر حاضر در دور نهایی مقدماتی جام جهانی  و تیم‌های حاضر در دور نهایی جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شوند.

این کار برای نخستین مرتبه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شود و با وجود اعلام رسمی از سوی AFC هنوز هیچ مخالفتی از جانب فدراسیون جهانی فوتبال فیفا مشاهده نشده است.

ادغام یاد شده موجب می‌شود 12 تیم خیلی زودتر از موعد مقرر و حدود 3 سال زودتر به بازی‌های جام ملت‌های اسیا 2019 صعود کنند اما فراموش نکنید تعداد تیم‌ها در جام هفدهم به 24 عدد افزایش می‌یابد و بنابراین تکلیف 12 تیم راه یافته دیگر همچنان نامشخص باقی می‌ماند.

فیفا تصمیم گیری در مورد زمانبندی مسابقات ورزشی داخل یک قاره را به فدراسیون فوتبال همان منطقه واگذار کرده و با توجه به آنکه در ابتدا به شیوه هر ساله و مورد تایید فیفا مرحله انتخابی جام جهانی 2018 برگزار می‌شود و سپس از همین تیم‌ها برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2019 استفاده خواهد شد،‌ بنابراین این خللی در قوانین فیفا بوجود نمی‌آید، برنامه ریزی بخش دوم ماجرا که در ارتباط با جام ملت‌های آسیا سال 2019 است کاملا به AFC مربوط می‌شود و فیفا از دخالت در آن پرهیز کرده است.

**نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد دبی شدند

پس از بازرسی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از تجهیزات زیربنایی ورزشگاه‌های ایران حالا به دبی رفته‌اند تا شرایط میزبانی امارات در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2019 را بررسی کنند.

اعضای فدراسیون فوتبال امارات و شورای ورزشی ابوظبی هم با نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار خواهد داشت.

کشور امارات از حمایت شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار است او که اصالتی بحرینی دارد پیش از این گفته بود امارات رقابت‌های بین‌المللی و رویدادهای مهم ورزشی گذشته را با موفقیت میزبانی کرده و همین موضوع می‌تواند به آنها در گرفتن میزبانی جام ملت‌های بعدی کمک کند من معتقدم امارات برای این موضوع شانس زیادی دارد.

لازم به ذکر است، ایران، عربستان و تایلند هم خواستار میزبانی این رقابت‌ها هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آتینا
۱۴:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
شکی نیست امارات امکانات پیشرفته ای نسبت به کشور محبوبمان ایران دارد باید قبول کنیم شانس امارات بدلیل شرایط پیشرفته کشورشان زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
اشتباه مطلب می نویسید . شیخ اصالت بحرینی داره نه قطری . دوم اینکه فقط ایران و امارات خواستار میزبانی هستند نه چهار کشور !!!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
بله حق با شماست اصلاح شد
آخرین اخبار