داعش خروج شهروندان نینوا را ممنوع کرد

الریاض نوشت: داعش اجازه نمی دهد هیچ زن یا مردی از اهالی شهر نینوا به دیگر استانهای عراق برود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی این روزنامه در شماره امروز خود نوشت: گروه تروریستی داعش در نینوی ارتباط این استان را با برخی از استانهای عراق قطع کرده است و خروج مرد و زن از این شهر را ممنوع کرده است بنابراین کسانیکه می خواهند از شهر بیرون بروند باید ضامن یا سند مالکیت نزد آنها به امانت بگذارند.

«انتصار الجبوری» از نمایندگان زن استان نینوی در پارلمان عراق در مصاحبه ای با این روزنامه تصریح کرد: اکنون داعش عرصه بر اهالی نینوی تنگ تر کرده است بگونه ای که اجازه نمی دهد هیچ شخصی از این استان خارج شود مگر اینکه ضامنی نزد آنها بگذارد و اگر این شخص برنگردد داعش ضامن را زندانی می کند و ملکی که نزد آنها به امانت سپرده است مصادره می کند.

وی افزود: داعشی ها حتی اجازه خروج به زنان تا مسافت های بسیار کوتاه را نمی دهند مگر اینکه محرمی همراه آنها باشد.

وی خاطر نشان کرد: هر کاری برای زنان در خارج از منزل ممنوع است مگر اینکه این کار مربوط به داعش باشد. داعش همچنان خانه های اقلیت های دینی نظیر مسیحیان را به فروش می گذارد و آنها را در بازارهای مخصوص خود به فروش می رساند.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: داعش روز گذشته هفت نفر از کسانی را که در گذشته خودشان را برای انتخابات نامزد کرده بودند، به زندان انداخت و برخی از روزنامه نگارانی که پیشتر در رسانه های موصل کار می کردند، بازداشت کرد.

انتصار الجبوری تصریح کرد: اهالی منطقه موصل از نبود خدمات بهداشتی و نبود دارو رنج می برند و علاوه بر آن آبهای آشامیدنی آلوده سلامت کودکان و اهالی منطقه را به خطر انداخته است.

این منبع در پایان نوشت: شبکه ارتباطی در موصل بسیار ضعیف است و داعش بر ارتباط بین ساکنان نینوی نظارت دارد و همچنین تلاش می کند پلیس زن تشکیل دهد تا بر اعمال و رفتار زنان در نینوی نظارت داشته باشند.


انتهای پیام./.
برچسب ها: داعش ، نینوا ، خروج ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار