مدير عامل بانک سپه بیان داشت:

رشد شاخص‌هاي کليدي بانک سپه در سال جاري

مدير عامل بانک سپه از رشد شاخصهاي کليدي اين بانک در سال جاري خبر داد و گفت : جذب سپرده هاي بانک امسال تا پايان آذر 394 هزار و 290 ميليارد ريال بوده است که در مقايسه با زمان مشابه پارسال 20 درصد رشد نشان مي دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادي و دارايي(شادا) ، سيد کامل تقوي نژاد با تبريک ايام الله مبارک دهه فجر  افزود : بانک سپه در ده ماه سال جاري 40 هزار و 468 ميليارد ريال تسهيلات به بخش صنعت پرداخت کرده که 21 درصد رشد نشان مي دهد.

وي اولويت و راهبرد بانک سپه را کمک به بخش هاي مولد و تحقق اهداف کلان اقتصادي دولت اعلام کرد و گفت : بانک سپه در سال جاري 15 هزار و 484 ميليارد ريال نيز به بخش کشاورزي تسهيلات داده که نشان دهنده رشد 65 درصدي نسبت به مدت مشابه پارسال  است.

مدير عامل بانک سپه ميزان تسهيلات پرداختي اين بانک به بخش بازرگاني را در سال جاري  32 هزار و 69 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: اين ميزان تسهيلات نسبت به مدت مشابه پارسال  31 درصد رشد نشان مي دهد. 

مديرعامل بانک سپه سرمايه اين بانک را72 هزار و 120 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت : با همراهي دولت تدبير و اميد سرمايه بانک از 8 هزار و 559 ميليارد ريال به 72 هزار و 120 ميليارد ريال افزايش پيدا کرده است.

تقوي نژاد در ادامه در باره خروج بانکها از بنگاهداري هم گفت: اين کار ضروري است اما بايد حساب شده باشد. 

وي يادآور شد: ورود يکباره سهام شرکت هاي تابعه و وابسته بانک ها به بازار، باعث کاهش قيمت سهام و متضرر شدن ساير سهامداران و به تبع آن افت بازار سهام مي شود و از طرف ديگر با توجه به اينکه ساختار صورت‌هاي مالي اکثر بانک‌ها متاثر از فعاليت‌هاي بنگاه‌داري است، حذف پرشتاب اين شرکت‌ها مي تواند بانک‌هاي دولتي را با محدوديت‌هاي جدي روبرو کند.

وي افزود: ضروري است کليه نهادهاي قانوني ذيربط، ضمن بررسي و ريشه‌يابي عميق بروز چنين عارضه‌اي در اقتصاد ملي ، براي تدوين برنامه‌ها و رويکردهاي همه‌جانبه و ژرف‌انديشانه براي خروج از شرايط فعلي و حرکت به سمت نقطه‌ ايده‌آل و مطلوب اقدام کنند.

تقوي نژاد گفت: اميد است با همکاري همه سازمان‌ها و نهادهاي ذيربط در اين حوزه، شاهد اجراي موفقيت‌آميز و دقيق اين رويکرد اساسي و مهم دولت تدبير و اميد در جهت رشد و شکوفايي اقتصاد ميهن عزيزمان، باشيم./

انتهای پیام/
برچسب ها: رشد ، شاخص ، کلیدی ، بانک سپه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.