اختلال عاطفی فصلی موجب افزایش شدید وزن می‌شود

ابتلا به اختلال عاطفی فصلی که در زمان سرما شیوع بالایی دارد، می‌تواند موجب اختلال در متابولیسم بدن و در نتیجه افزایش شدید وزن می‌شود.

محسن عابدینی‌نیا، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،گفت‌:‌ برخی از افراد در طول فصل سرما دچار افزایش وزن می‌شوند و علت اصلی این مشکل خود را نمی‌دانند، به همین دلیل اقدام به درمان‌ها و روش‌های غیر اصولی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از افراد دچار اضافه وزن به اختلالات عاطفی دچار هستند، تاکید کرد: ابتلا به اختلال عاطفی فصلی که در زمان سرما شیوع بالایی دارد، می‌تواند موجب اختلال در متابولیسم بدن و در نتیجه افزایش شدید وزن می‌شود.

عابدینی‌نیا، افزود: در واقع برخی از علائم اختلال عاطفی فصلی بیشتر مشاهده می‌شود که افزایش وزن به دلیل مصرف مواد قندی و همچنین خوابیدن زیاد از جمله این علائم است.

وی یاد آور شد: البته موضوع فوق به این معنی نیست که درصد افراد دچار به اضافه وزن که به اختلال عاطفی فصلی مبتلا هستند، بسیار بالا و نگران کننده است.

عابدینی‌نیا، خاطر نشان کرد:‌در واقع افرادی که دچار مشکلات عاطفی و افسردگی در زمستان هستند، باید بیشتر مراقب باشند که دچار اضافه وزن نشوند و از طرفی افراد دچار اضافه وزن نیز باید توجه داشته باشند که ممکن است دچار اختلال عاطفی و افسردگی فصلی باشند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.