ترفندستان دریچه/

دست هکرها را برای ورود به سیستم خود قطع کنید + آموزش تصویری

چه کسی بصورت مخفی از سیستم شما استفاده کرده؟ با این آموزش به راحتی می توانید کسانی که وارد سیستم شما شده اند را ببینید و در صورت لزوم از ورود آنها به سیستم خود جلوگیری کنید. پس وقت را تلف نکنید و ببینید چه کسانی بصورت مخفیانه وارد سیستم شما شده اند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شاید پیش خود فکر کرده باشید که شخصی بصورت مخفیانه وارد سیستم شما شده است اگر چنین چیزی صحت داشته باشد چه باید کرد؟ آیا می توان فهمید چه کسی بصورت مخفیانه وارد سیستم شما شده است؟ دریچه فناوری اطلاعات این بار برای کاربران خود آموزشی را قرار می دهد که کاربران خود را از شک خارج می سازد و با یک آموزش ساده اما کاربردی، می توانند سیستم خود را کنترل و در صورتی که شخصی وارد سیستم آنها شود آن را شناسایی کنند.

مرحله 1: ابتدا دو کلید WIN+R را برای اجرا شدن RUN فشار دهید و بعد در کادر RUN عبارت eventvwr.msc را تایپ کنید و Enter را بزنید.

ترفند ویندوز

مرحله 2: با زدن OK وارد پنجره Event Viewer ویندوز شده اید. در این پنجره از قسمت سمت چپ به شاخه Windows Logs و از آنجا به زیر شاخه Security بروید.

آموزش ویندوز

مرحله 3: در پنجره میانی و یا قسمت اصلی پنجره Event Viewer شما لیستی که قسمت های مختلفی چون Date(تاریخ)، Time(زمان)، Source(منبع)، Event ID(ای دی رخدادها) و ستون Task Category(طبقه وظایف) می باشد. این ستون رخدادهایی مانند Logon ،Special Logon ،Logoff و اطلاعات دیگری را شرح می دهد.

آموزش ویندوز

مرحله 4: در قسمت Keywords به دنبال Audit Success بگردید و این لیست افرادی است که به اکانت شما وارد شده اند. در نتیجه شما یک لیست از افرادی که به صورت عادی وارد سیستم شما شده اند را دارید. آنچه شما به دنبالش هستید (Event ID 4624 (successful Logons می باشد. در پایین و در سربرگ General و درقسمت زیرین لیست، به دنبال گزینه NEW ID و Ignore SYSTEM بگردید.


ترفندستان دریچه هر روز رأس ساعت 12:00؛ برای دریافت ترفندهایی جدید و جذاب به صفحه دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران مرجعه کنید.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۱:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
عالی بود
آخرین اخبار