آموزش تصویری؛

ترفندستان دریچه:نحوه ویروس یابی فایل‌ها بعد دانلود در IDM

یکی از شایع‌ترین روش‌های ویروسی شدن رایانه اتصال به اینترنت و دانلود فایل‌های آلوده است. یکی از ساده‌ترین روش برای مسدود کردن فایل‌های ویروسی دانلود شده اسکن آن فایل است. با این آموزش هنگام دانلود فایل خود را اسکن کنید و در صورت ویروسی شدن آن فایل حذف می‌شود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ یکی از دلایل ویروسی شدن رایانه ی ما دانلود کردن فایل ها از اینترنت است. فایل های که از اینترنت دانلود می کنیم نمی دانیم آیا حامل ویروس هستند یا خیر، اما پس از دانلود آن فایل متوجه خواهیم شد که فایلی که دانلود کرده ایم حامل ویروس بوده است، و با بازکردن فایل سیستم ما به سرعت ویروسی می شود و این امر باعث کندی سیستم، از کار افتادن سیستم و بسیاری از موارد دیگر نیز می شود. آیا راهی وجود دارد تا بتوان فایلی که دانلود می کنیم را اسکن کنیم و قبل از باز کردن، فایل اگر فایل را ویروسی شناسایی کرد آن را پاک کند، بی شک بیشتر کاربران برای دانلود فایل های خود از اینترنت دانلود منیجر استفاده می کنند. دریچه فناوری اطلاعات آموزشی برای کاربران آماده کرده است که قبل از باز کردن فایل دانلود شده، فایل شما توسط آنتی ویروس اسکن شده و در صورت ویروسی بودن قبل از باز کردن آن فایل را حذف کند. پس همراه دریچه فناوری باشید تا آموزش را آغاز و سیستم شما را از ویروسهای اینترنتی نجات دهیم.

مرحله 1: ابتدا نرم افزار اینترنت دانلود منیجر را اجرا کنید. کاربران توجه داشته باشند برای اسکن فایل دانلود شده باید روی سیستم شما آنتی ویروس نصب شده باشد.

اسکن فایل دانلود شده

مرحله 2: از سربرگ تنظیمات گزینه دانلودها(Downloads) را انتخاب کنید، و بعد از انتخاب دانلودها تنظیمات(Options) را انتخاب کنید.

اسکن فایل دانلود شده

مرحله 3: حالا در پنجره منوی تنظیمات برنامه (Internet Download Manager Configuration) به تب دانلودها (Downloads) بروید. اکنون در قسمت ویروس یاب(Virus Checking) بر روی دکمه جستجو (Browse) کلیک کنید.

اسکن فایل دانلود شده

مرحله 4: حال شما می‏ بایست فایل اجرایی exe آنتی‏ ویروس خود را در پنجره باز شده انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم ESET smart security باشد. بایستی به مسیر Program Files \ESET \ESET smart security رفته و فایل egui.exe را انتخاب کنید.

اسکن فایل دانلود شده

مرحله 5: پس از انتخاب فایل بر روی دکمه Open کلیک کنید. و فایل اجرایی آنتی ویروس خود را پیدا کنید و در نهایت پنجره را OK کنید تا این قابلیت فعال شود. برای غیرفعال‏سازی این قابلیت کافی است در پنجره یاد شده، مسیر درج شده در قسمت Virus scanner program را حذف کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۱:۱۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
عالي مرسي
آخرین اخبار