تبریز؛

جشن بالندگی آموزش عالی در تبریز

دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بالندگی آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی در این جشن ،از افزایش 60 برابری فضای آموزش عالی و 30 برابری دانشجویان در حال تحصیل خبر داد.

دکتر منادی افزود: 300 رشته جدید با ظرفیت پذیرش 60 هزار دانشجو و 280 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی با ظرفیت 23 هزار دانشجو به تازگی در مراکز آموزش عالی استان تاسیس شده است.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه 14 امی ایران در دنیا در عرصه علمی؛افزود:مقالات ثبت شده ایران بعد از انقلاب بیش از 40 برابر افزایش یافته است.

همچینین رئیس هیئت امنای دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از تاسیس 5 دانشگاه جدید آزاد اسلامی و بین المللی در استان ،بهره برداری از بیمارستان 140 تخت خوابی امام سجاد تبریز و اخد مجوز پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزد اسلامی واحد تبریز خبر داد.

رئیس دانشگاه تبریز، در این مراسم توسعه علمی را رمز بقای کشور دانست. و افزود:کشور ایران 1.69 درصد دانش جهان را تولید می کند .

دکتر پورمحمدی افزود: نرخ رشد علم ایران 11 برابر متوسط نرخ رشد جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه در سال 2014، 2760 مقاله در زمینه های فناوری های نوین و نانو فناوری به وسیله دانشگاهیان کشور نگاشته شده است در حالی که در سال 2011 سهم ایران در این زمینه 8 مقاله بود.

وی با ابراز تاسف از رتبه 70 ام ایران در زمینه تبدیل علم به فناوری وظیفه دانشگاهیان در دهه چهارم را تبدیل علم و آموزش به فناوری دانست.

وی افزود:مراکز آموزش عالی کشور بعد از انقلاب در 3 محور دسترسی آسان و عدالت آموزشی برای همه و اقتصادی بودن رشد پیدا کرده است و استان آذربایجان شرقی با 250 هزار دانشجو و 150 دانشگاه در استان؛در پیشرفت علم در کشور پیشرو است.

وی همچنین از افزایش 20 درصدی بودجه دانشگاه تبریز و دانشگاه بزرگ استان در سال 94 خبر داد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.