تبریز؛

جذب 15 طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی در حوزه گردشگری در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۵ طرح سرمایه گذاری مشارکتی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ فرزین حق‌پرست،در افتتاح مجتمع تفریحی،خدماتی پرند اظهار داشت: تا امروز امکان تفکر برای درآمدهای غیرنفتی فراهم نبوده است، اما در سال‌های اخیر خوشبختانه دولتمردان اهمیت گردشگری را درک کرده‌اند.

وی وجود مراکز تفریحی و ورزشی را یکی از کمبودهای شهر تبریز دانست و افزود: در شهر ما امکانی که بتواند در کنار ارائه خدمات، فضای آرام و تفریحی داشته باشد با کمبود مواجه هستیم و در وجود این مکان‌ها به شدت احساس نیاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی صنایع دستی این استان را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: صنایع دستی آذربایجان‌شرقی این ظرفیت را دارد که در سطح جهانی معرفی شود و قدمت سفالینه‌های کوزه‌کنان و سایر شاخه‌های صنایع دستی نشان از پشتوانه بزرگ هنری این خطه است.

وی با اشاره به معماری خاص مجموعه پرند گفت: در این مجموعه به معماری و استفاده از عناصر طبیعی در آن توجه ویژه‌ای شده است و این نوع معماری می‌تواند آرامش قابل توجهی را برای مراجعان به ارمغان آورد.

فاز اول این مجموعه در زیر بنای 8 هزار و 300 متری با تجهیزات ، کافی شاپ ، رستوارن سنتی و فست فود و همچنین زمین تنیس افتتاح شد و در آینده‌ای نزدیک فاز دوم آن با مجموعه پارک آبی ، تالار ، کارتینگ و هتل آپارتمان با سرمایه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال و در مجموع با زیر بنای 20 هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین قابل توجه است که فاز اول این پروژه در 90 روز کاری و با هزینه‌ای 35 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و برای 15 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.