«پروانه‌ معصومی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بعضی‌ها بازیگر را کلیشه‌ای می‌کنند

«پروانه معصومی‌» گفت: هنرپیشه‌ برای دوری‌ از کلیشه‌، علاوه بر توجه به بازخورد اجتماعی‌ و محتوای نقش، نباید وارد هر کاری‌ مثل کمدی‌های سطحی‌ و بی محتوا شود.

پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون‌ در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون‌ باشگاه خبرنگاران گفت: در زندگی‌ام زن مقاومی هستم و با تلاش در برابر اتفاقات، محکم می‌ایستم، در کارم نیز بیشتر نقش‌هایی را انتخاب می‌کنم که در آن استواری‌ توام با زنانگی‌ و روی پای خود ایستادن وجود داشته باشد.
 
وی افزود: محتوای نقش‌ برایم خیلی مهم است و اصل داستان هم اهمیت خاصی دارد، چون‌ فکر می‌کنم فقط خوب بازی کردن من کافی نیست و قصه هم باید خوب باشد.
 
معصومی در خصوص خلاقیت در انتخاب نقش و کلیشه شدن بعضی هنرپیشه‌ها بیان کرد: خیلی‌‌ها کارگردان‌ یا تهیه کننده دوست دارند آدم‌ها کلیشه شوند، طوری که وقتی کسی در یک کاراکتر جا می‌افتد و آن را خوب بازی می‌کند مدام به او پیشنهادات تکراری مثل همان نقش را می‌دهند.
 
وی ادامه داد: باید توجه داشت که بازیگر متناسب با جنسیت خود قادر به بازی یکسری‌ از شخصیت‌هاست، مثلا یک زن باید نقش مادر، همسر، خواهر و ... را بازی کند که این به معنی تکراری نشدن نیست. 
 
بازیگر سریال ملکوت‌ با اشاره به توانایی‌ هنرپیشه برای ایفای یک نقش گفت: گاهی‌ برای من پیش آمد نقشم را به فرد دیگری که  حس می‌کنم آن را بهتر ایفا می‌کند پیشنهاد دهم چون معتقدم بازیگر برای پذیرش‌ یک کار باید به توانایی‌ خودش توجه کند.
 
این بازیگر در خصوص ایفای نقش‌های مثبت و منفی و تکرار یک هنرپیشه در یک شخصیت عنوان کرد: نقش مثبت، محبوب است ولی کاراکتر منفی هم باید بازی شود، بعضی وقت‌ها انگار شخص برای همین کار خلق شده و بیشتر نیز در همین زمینه بازی می‌کند، این تکرار اگر همراه با ایفای خوب آن باشد اتفاق بدی نیست.
 
وی در خصوص توجه به وجه اجتماعی شخصیت بیان کرد: بازیگر نمی‌تواند به بازخور اجتماعی کار فکر نکند در واقع شهرت همراه با محبوبیت خوب است، پس قبول پذیرش یک نقش و محتوای آن خیلی اهمیت دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.