امینه سال‌های مشروطه از علاقه بازیگران به حرفه کارگردانی می‌گوید

«تینا پاکروان» گفت: کارگردان هنگامی که می‌خواهد از یک هنرپیشه بازی بگیرد، باید با حرفه بازیگری آشنا باشد ولی برای یک بازیگر الزامی ندارد که با کارگردانی آشنا باشد.

تینا پاکروان، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، گفت: بازیگری و کارگردانی دو شغل مجزاست اما من معتقدم کارگردانی موفق است که بازیگری بداند.

وی افزود: کارگردان هنگامی که می‌خواهد از یک هنرپیشه بازی بگیرد، باید با حرفه بازیگری آشنا باشد ولی برای یک بازیگر الزامی وجود ندارد که با کارگردانی هم آشنا باشد.

وی در خصوص بازیگرانی که بدون گذراندن دوره وارد این عرصه می‌شوند گفت: بعضی‌ها یک استعدادی را در خود می‌بینند و وارد این عرصه می‌شوند که به آن‌ها بازیگر تجربی می‌گویند که بعضی‌ از آن‌ها توانسته‌اند موفق شوند اما گذراندن دوره‌های آموزشی این امکان را در اختیار دوستداران بازیگری قرار می‌دهد که با دوربین و لنز آشنا شوند و با نکات تکنیکی که لازمه بازیگری است انس بیشتری پیدا کنند.

پاکروان ادامه داد: بسیاری از بازیگران هم هستند که علاقه مند به کار کارگردانی هستند و با آزمون و خطا کردن و ساختن فیلم‌ این حرفه را یاد می‌گیرند.

امنیه سال‌های مشروطه در ادامه گفت: من فیلم نامه نویسی را هم از کارگردانی جدا نمی‌دانم و اگر کارگردان فیلمنامه نویسی هم بداند به درک درستی از سناریو رسیده و بر آن اشراف پیدا می‌کند و همین امر، باعث خواهد شد که کار بهتری ساخته شود. اما این دلیل نمی‌شود که کارگردانی که فیلنامه فیلم خود را می نویسد، بتواند فیلم خوبی را هم از آب در بیاورد.

وی در پایان گفت: داشتن سابقه مدیریت تولید، یکی دیگر از عواملی است که دانستن آن به نگارش فیلنامه کمک می کند زیرا معمولا فیلمنامه‌ها تولیدی نوشته نمی‌شوند و اگر شرایط تولید را بدانیم می‌توانیم صحنه‌های اضافه را حذف کنیم و در کل فیلم بهتری را بسازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.