سلام دوباره به لیگ برتر یا ادامه تیره‌روزی‌های پرسپولیس؟

دیدار تیم‌های پدیده خراسان و پرسپولیس تهران فردا در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار می‌شود و باید دید طلسم نبردن‌های پرسپولیس شکسته می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛فوتبال مشهد بعد از اتفاقات زیادی که گریبانگیر تیم محبوب ابومسلم شد چند سالی از سطح اول فوتبال کشور دور بود، اما امسال با حضور تیم پدیده به عنوان نماینده خراسان در لیگ برتر شاهد ارائه یک فوتبال تا حدودی قابل قبول بودیم.


از سویی تیم پدیده با به‌کارگیری بازیکنان نسبتاً حرفه‌ای تاکنون توانسته موقعیت شهر مشهد را در لیگ برتر تثبیت کند؛ همچنین با توجه به اینکه این تیم سال اول حضورش در لیگ برتر است، هجوم هواداران تیم‌های قدیمی شهر مشهد به تیم پدیده، خلأ نیازمندی هوادار را هم تا حدود زیادی برطرف کرده و امروز شاهد این موضوع هستیم که برای هر بازی این تیم در استادیوم ثامن‌الائمه (ع) بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر سرازیر می‌شوند و این آمار برای یک تیمی که نخستین سال حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند بسیار ارزشمند است.

از آغاز رقابت‌های لیگ برتر قوای هجومی این تیم به حریفان با داشتن مهره‌های تأثیرگذار ثابت شد و توانست خود را یک تیم مدعی مطرح کند، با این حال برتری مقابل تیم تراکتورسازی در دو دیدار رفت و برگشت، تساوی با تیم‌های استقلال، فولاد و حتی تیم پرسپولیس در دور رفت از عواملی است که نشان می‌دهد هرچند پدیده هم‌اکنون در جایگاه نهم جدول رده‌بندی قرار دارد، اما مقابل تیم‌های نامدار توانسته موفق عمل کند.

از سوی دیگر می‌توان گفت که پدیده در زمین بازی به حریفان باج نمی‌دهد؛ البته باخت به سپاهان و نفت تهران، دو تیم دیگر مدعی این دوره هم باید مدنظر قرار بگیرد و در هر دو دیداری که پدیده مقابل این تیم‌ها شکست خورده با نتیجه یک بر صفر بوده و با این وجود شکست این تیم و فتح خط دفاعی‌اش از سوی حریفان کار نسبتاً مشکلی بوده است.

پدیده در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌رود که در هفته گذشته این تیم مشهدی موفق شد شکست سنگین ۳ بر یک را به تراکتورسازی تبریز تحمیل کرده و روند ناکامی‌های رسول خطیبی را کامل کند تا زمینه برکناری این مربی فراهم شود و این موضوع از تبعات شکست سنگین برابر پدیده مشهد بود.

حریف پدیده در بازی فردا تیمی با نام پرسپولیس تهران بوده که ریشه ۵۰ ساله داشته و به قدرت‌نمایی باشگاه شاهین در چارچوب مسابقات باشگاه‌های تهران و کشور در دهه ۴۰ و ۵۰ برمی‌گردد؛ قرار است شاگردان درخشان فردا به مصاف پدیده جوان و باانگیزه بروند، تیمی که همواره همراه استقلال رقیب دیرینه خود از پرهوادارترین تیم‌های قاره آسیا بوده که این روزها حال و روز خوبی ندارد.

هرچند پدیده مشهد در فصل نقل و انتقالات مثبت عمل کرد و مهره‌های مؤثری مانند رضا حقیقی، مهدی نظری و محمد غلامی را به خدمت گرفت، اما در مقابل پرسپولیس آنگونه که باید در یارگیری عمل نکرد و این قاعده نقل و انتقال را خوب انجام نداد.

حمید درخشان در زمانی که هدایت این تیم را بعد از گرفتن نتایج ضعیف علی دایی به دست گرفت در نشست خبری وعده رتبه خوب در پایان فصل را به هواداران پرسپولیس داد، اما نتایج ضعیف و پشت سر هم این تیم طی هفته‌های اخیر چیزی نبود که هواداران انتظارش را می‌کشیدند، به طوری که بعد از پیروزی مقابل استقلال در دربی، پرسپولیس دیگر رنگ برد را در لیگ برتر ندید و حتی تا قبل از دیدار فردا مقابل پدیده، بازی مقابل تیم ته جدولی ملوان را آن هم در ورزشگاه خانگی خود واگذار کرد و این زنگ خطری برای چیره شدن بحران در باشگاه پرسپولیس است.

گفتنی است؛ پرسپولیس در شرایطی به مصاف پدیده مشهد می‌رود که در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد و می‌خواهد خود را از بحران رها کند تا روند ناکامی‌هایش را در این مسابقه خاتمه بخشد؛ اما باید گفت پدیده با انگیزه بالایی که این روزها دارد خواسته پرسپولیس را شاید به راحتی نپذیرد و در میدان بازی برای این تیم دردسر ساز شود، بنابراین باید دید تفکرات مربیان فردا درون زمین چگونه خواهد بود.

علیرضا مرزبان در روز گذشته وعده پر شدن استادیوم ۳۵ هزار نفری ثامن‌الائمه را داده است و باید دید اگر این مهم رقم بخورد فردا شاهد پرتماشاگرترین دیدار نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر خواهیم بود.
برچسب ها: پرسپولیس ، لیگ ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار