بیرجند؛

بصیرت و ایمان سبب حضور دشمن شکن ملت در 22 بهمن بود

امام جمعه بیرجند، از حضور پرشور و بی نظیر مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی 22 بهمن امسال قدردانی کرد، گفت: بصیرت و ایمان ملت بزرگ ایران اسلامی سبب این حضور دشمن شکن بود و مردم در طول 36 سال گذشته در کنار یکدیگر برای حفظ و حراست از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه­ های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بیرجند، از حضور پرشور و بی نظیر مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی 22 بهمن امسال قدردانی کرد و گفت: 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روزی است که به معنای واقعی یوم الله نام گرفت.

وی ادامه داد: در این روز تمام کسانی که دلشان برای امام، رهبری و انقلاب می­ تپید با حضور خود در راهپیمایی، صحنه­ ای زیبا و به یاد ماندنی خلق کردند.

امام جمعه بیرجند، تصریح کرد: بصیرت و ایمان ملت بزرگ ایران اسلامی سبب این حضور دشمن شکن بود و مردم در طول 36 سال گذشته در کنار یکدیگر برای حفظ و حراست از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند.

رضایی تاکید کرد: حضور بی‌نظیر مردم به دشمنان نشان داد که ملت ایران قهرمانانه و با عزت و اراده پولادین همیشه در صحنه هستند.

وی با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی نویسنده کتاب کفرآمیز آیات شیطانی، اظهار کرد: وظیفه همه ما این است که زیبایی اسلام و قرآن را به دنیا ارائه کنیم و حقایق ناب اسلام محمدی را با برنامه‌ریزی در جامعه عملیاتی کنیم تا دشمنان مایوس شوند.

امام جمعه بیرجند با یادآوری این که یاد شهدا و امام راحل(ره) همیشه زنده است، گفت: شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان انقلاب و اسلام ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی به تصرف دشمن درآید.

وی بر همراهی و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کرد و افزود: باید توحید و معنویت را در جهان گسترش دهیم و نباید با تفرقه و اختلاف دیگران را از انقلابمان ناامید و مایوس کنیم.

رضایی با اشاره به توطئه­ های دشمن علیه انقلاب اسلامی از طریق شبکه­ های ماهواره­ا ی،گفت: اخیراً یکی از این شبکه­ ها، برنامه­ ای در مورد علل انقلاب اسلامی در ایران پخش کرد که به طور غیر مستقیم سعی در تطهیر شخصیت­های رژیم خبیث پهلوی بود.

وی همچنین از همه دست­ اندرکاران برپایی یادواره­ های شهدا در استان خراسان جنوبی قدردانی کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن مرهون خون شهداست.

امام جمعه بیرجند در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت تغذیه سالم اشاره کرد و گفت: افرادی که می‌خواهند با استفاده از نعمت‌های الهی به سمت انسانیت بروند باید تغذیه خود را مدیریت کنند چرا که غذا برای این است که انسان طیب شود.

رضایی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات بسیاری از امراضی که به سراغ انسان می‌آید به دلیل پرخوری است و این زیاده‌روی در غذا خوردن قساوت قلب و هیجان شهوت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه پرخوری انسان را از عبادت و خدمت به دین و مردم دور می‌کند، یادآور شد: خداوند متعال فرصت زندگی دنیا را قرار داده تا به درجه عالی انسانیت برسیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.