اصفهان؛

هر کدام از مردم در صورت لزوم یک بمب بر سر منافع آمریکا هستند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ملت ایران نیازی به بمب اتم ندارد چرا که هر یک از آحاد جامعه در صورت لزوم مانند یک بمب بر سر منافع جنایتکارانه آمریکا در منطقه فرود خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میر دامادی در خطبه های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه مهمترین نشانه تقوا برپایی نماز است اظهار کرد: بهترین روزی دهنده خدای متعال است با این وجود برخی به اشتباه گمان می کنند که با انجام تدبیر و یا ادعای این که چنین و چنان می کنم می توانند آب را در زاینده رود به جریان درآوردند و این رودخانه را احیا کنند در حالی که باید به این افراد گفت که "این ره که تو می روی به ترکستان است".

وی افزود: به جای این که امید خود را به این فرد و آن فرد معطوف کنید برای یک بار هم که شده به سوی درگاه خداوند روی بیاورید و مانند همان نماز استغاثه ای که پیامبر اکرم (ص) در جمع مومنین در مسجد غمامه و یا امام رضا (ع) و امام سجاد (ع) اقامت کردند را به جای آورید تا خداوند درهای لطف و رحمت آسمان را به روی شما مردم اصفهان باز کند، آمین شما را اجابت کند و باران رحمت را بر شما بباراند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فعالیت های خوبی که در سال های پس از پیروزی انقلای اسلامی ایران در زمینه احداث مساجد بین راهی در کشور صورت گرفته است با ابراز گلایه مندی از عدم تکمیل پروژه مصلی اصفهان گفت: شرمنده ایم از این که بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مردم اصفهان مجبور هستند در سرمای شدید یا گرمای طاقت فرسا گوشه خیابان یا میدان نماز جماعت را اقامه کنند.

میر دامادی با بیان اینکه مسئولان اصفهانی در طول سال های گذشته نماز جماعت را به حساب نیاورده اند، ادامه داد: 300 سال پیش صفویه در میدان امام خمینی (ره) مسجدی را بنا نهاده و امروز پس از گذشت سال ها هنوز مردم اصفهان از آن استفاده می کنند اما سوال اساسی این جا است که چرا در نظام جمهوری اسلامی ایران یک شهر تمام مسلمان نباید از وجود یک مصلی برخوردار باشد؟

وی با تاکید بر اینکه مسئولان دولتی و حکومتی باید زمینه برپایی نماز، احیای زکات و کسترش امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کنند، تصریح کرد: بسیاری از توقعات الهی در این سرزمین کم رنگ شده است و لازم است که مسئولان استانی دست از خرج ها، برج ها و جشن هایی که حتی مشروعیت آنها نیز مورد شک و ظن قرار دارد دست بکشند و زمینه تکمیل پروژه مصلی اصفهان را که آبروی این شهر نیز هست فراهم کند چرا که به گفته امام خمینی (ره) مسجد کارخانه آدم سازی است.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن مناسبت های تقویمی هفته پیش رو درباره سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی خاطر نشان کرد: در سال 1367 امام خمینی (ره) حکم تاریخی ارتداد سلمان رشدی نویسنده خائن کتاب آیات شیطانی را صادر کردند چرا که ایشان بر این عقیده بودند که اگر زمینه توهین به پیامبر اکرم (ص) در پرتو بی توجهی مسلمانان به جنایت های دشمنان دین فراهم شود از این پس فرصت طلبان و مستکبران غرب و شرق به خود این اجازه را می دهند که با بهانه های مختلف به اسلام و آموزه های آن اهانت کنند.

میردامادی افزود: اگر امروز نشریه ای در فرانسه به خود اجازه انتشار کاریکاتورهای موهن را می دهد و یا هالیوود در فیلم های خود در تلاش است تا پیامبراکرم (ص) را به عنوان چهره ای خشن، تند رو و یا آدم کش به جهانیان معرفی کند به این دلیل است که حکم امام خمینی (ره) درباره سلمان رشدی با وجود مداومت مقام معظم رهبری در این مورد مورد تغافل جهان اسلامی قرار گرفت و به همین دلیل نیز لازم است دولت های اسلامی نحوه توبیخ دولت ها و کشورهای پیرو جریان های موهن را از ملت های مسلمان بیاموزند.

وی با اشاره به سالروز شهادت سید عباس موسوی دبیر سابق حزب الله لبنان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) درباره این حادثه اظهار کرد: حتی اگر مسلمانان را بکشید آنها باز هم زنده خواهند ماند همان گونه که پس از شهادت این رهبر بزرگوار حزب الله شاهد رهبری سیدی قهرمان بود که همه همت و توان خود را طبق اخلاص قرار داد و با قدرت اسرائیل و هم پیمانان او را در منطقه به زانو درآورد.

امام جمعه موقت اصفهان به حمله اخیر حزب الله به مواضع نیروهای اسرائیل در پاسخ به جنگ افروزی های این رژیم غاصب در مناطق مرزی سوریه اشاره کرد و گفت: هنوز چند روز از حملات جنایت کارانه رژیم صهیونیست نگذشته بود که حزب الله به رهبری سید حسن نصر الله ضربه محکمی را بر پیکر نیروهای اسرائیلی وارد و ثابت کرد که این رژیم کودک کش و غاصب باید در برابر هر ضربه ای منتظر ضربات محکم تر و سخت تری باشد .

میردامادی با اعتقاد به اینکه حزب الله پیکر اسرائیل را به لرزه درآورده است به پیام اخیر سید حسن نصر الله به نیروهای اسرائیلی اشاره کرد و ادامه داد: رهبر شجاع حزب الله خطاب به نیروهای غاصب اسرائیلی گفته بود که در صورت لزوم اجازه حتی یک لحظه آرامش را از مناطق اشغالی سلب خواهد شد و بهتر است اسرائیلی ها به دنبال پناهگاهی مطمئن برای خود بگردند.

وی قیام مردم تبریز در چهلمین روز شهادت مبارزان قمی را در سال 1356 مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: شهادت ها و رشادت های مردم در نقطه نقطه کشور در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی منجر به شنیده شدن پیام پیروزی ملت و صدای انقلاب در نخستین ساعات 12 بهمن 57 شد.

امام جمعه موقت اصفهان با ابراز تشکر از راهپیمایان اصفهانی 22 بهمن امسال خاطر نشان کرد: این عشق عظیم انقلابی که با شور و شعور ایرانی- اسلامی همراه بود نه تنها در اصفهان بلکه در خوزستان پر گرد و غبار نیز باعث حضور پر شور مردم در صحنه گرامی داشت 22 بهمن شد و به همین دلیل نیز باید بر همه مردم ایران زمین درود فرستاد .

میردامادی به موج حضور پر شور مردم در سراسر کشور در روز 22 بهمن اشاره کرد و گفت: این ملت نیازی به بمب اتم ندارد چرا که هر یک از آحاد جامعه در صورت لزوم مانند یک بمب بر سر منافع جنایتکارانه آمریکا در منطقه فرود خواهند آمد .

وی با یادآوری سخنان امام خمینی (ره) در توصیف توان و ایمان ملت در برابر آمریکا و غرب ادامه داد: اگر آمریکا با تمام قدرت شیطانی خود بخواهد علیه ملت و دولت ایران غلطی انجام دهد مردم با تمام قدرت ایمان خود همه منافع آمریکا و هم پیمانان او در دنیا را به خطر خواهند انداخت.

امام جمعه موقت اصفهان سخنان اخیر رهبری در زمینه توافق هسته ای را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بر اساس سخنان رهبر فرزانه، حکیم و مدبر انقلاب ایران بیشتر از آمریکا با انجام توافق بد مخالف است و توافق هسته ای باید به صورت یک جا و همراه با کلیات و جزئیات به امضای طرفین مذاکره برسد.

میردامادی افزود: آمریکا در تمام سال های گذشته به دنبال این بوده که بر سر ملت های مسلمان و غیر مسلمان کلاه بگذارد و این بار نیز تلاش می کند تا با امضای یک توافق هسته ای توان هسته ای ایران را ضعیف کرده و سپس بار سنگین تحریم ها را به تدریج و در طولانی مدت ظرف 20 سال آینده کاهش دهد اما در ادامه در هر مقطعی که اراده کرد قرار داد هسته ای خود با ایران را فسخ شده اعلام کند غافل از این که ایران به دلیل رهبری مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری هرگز در گرداب این تفکرات و تصورات خام نخواهد افتاد.

وی دلسوزی اوباما برای کشور ایران را خنده دار دانست و تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا به خیال خود تصمیم دارد ایران را از انزوا نجات دهد این در حالی است که عزت دولت، ملت و حاکمیت ایران در نزد جهانیان مثال زدنی و نمونه است و در مقابل مردم جهان از مسئولان آمریکایی با گوجه فرنگی و یا کفش پذیرایی می کنند و به همین دلیل نیز آنها مجبور هستند در هر کشوری به تعداد ارتش آن منطقه با خود محافظ و سرباز به همراه ببرند.

امام جمعه موقت اصفهان با اعلام اینکه در عصر ظهور امام زمان زنان در خانه ها مجتهده بوده و فتوا می دهند، اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار نفر طلبه زن در اصفهان وجود دارد و حوزه علمیه بانوان نیز از علاقه مندانی که قابلیت و توان تحصیل در این مراکز را در خود احساس می کنند برای حضور در حوزه علمیه ثبت نام می کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.