معاون فرهنگی قوه قضائیه خبر داد؛

تشکیل کارگروه ویژه ترک اعتیاد در دفاتر حمایت از "زنان" و کودک

معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه گفت: افرادی که از سوی دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان به کانون‌های بازپروری معرفی می‌شوند به صورت رایگان تحت بازپروری قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام هادی صادقی در حاشیه نشست چالش‌ها و راهکارهای حمایت قانونی از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست که با حضور مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری‌های سراسر کشور برگزار شد گفت: در این نشست نوع فعالیت دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یکی از مسائل مطرح شده چگونگی بازپروری معتادان به ویژه زنان و کودکان آسیب‌دیده از اعتیاد بود و قرار شد کارگروهی متشکل از مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان به منظور بازپروری بهتر زنان و کودکان متأثر از اعتیاد تشکیل و برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در برخی از استان‌ها کانون‌های ترک اعتیاد وجود دارد که زیرنظر سازمان بهزیستی و بعضا دادگستری استان فعالیت می‌کنند. افرادی که از سوی دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان به این کانون‌ها معرفی می‌شوند به صورت رایگان تحت بازپروری قرار می‌گیرند.

صادقی گفت: از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست اجرای طرح خانواده پایدار به ویژه در مسئله طلاق و معضلات آن بود که قرار شد طرح‌های استان‌های مختلف در قالب کارگروهی مورد بحث قرار گیرد و بعد از شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح‌ها، بهترین طرح برای اجرای سراسری انتخاب شود. همچنین قرار است بحث خانواده پایدار در شهر تهران به طور جدی با حمایت دستگاه‌هایی همچون استانداری، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌ها پیگیری شود تا ا این طریق بتوانیم شاهد کاهش طلاق در محاکم خانواده باشیم.

صادقی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی براینکه آیا اجرای طرح خانواده پایدار با  طرح معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در فعال کردن مراکز مشاوره هم پوشانی ندارد،گفت: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان فعالیت خود را از سال ۸۱ یعنی پیش از اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شود آغاز کرده‌اند و آن زمان زیرنظر اداره کل فرهنگی قوه قضاییه فعالیت می‌کردند.

البته ما نیز پیشتر با سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای را اجرا کرده‌ایم و در راستای این تفاهم‌نامه افرادی که معتاد تشخیص داده شوند از سوی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان به مراکز بازپروری و اردوگاه‌های ترک اعتیاد معرفی می‌شوند. البته باید به این موضوع توجه داشت که ترک اعتیاد به شکل اجباری جواب نمی‌دهد و تا زمانی که باور فرد اصلاح نشود اجبار بی‌معناست.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار