کره شمالی :

اوباما بجای برگزاری کنفرانس حقوق بشر ، به شکنجه گری های "سیا" رسیدگی کند

مقامات کره شمالی بااشاره به شکنجه گری های گسترده سیا ، از برگزاری کنفرانس حقوق بشر در واشنگتن انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک نیوز ؛ رییس گروه نمایندگان کره شمالی در سازمان ملل متحد در اظهاراتی با اشاره به شکنجه گری های سیا علیه زندانیان خود ، تاکید کرد : واشنگتن به جای برگزاری کنفرانس درباره حقوق بشر در کره شمالی باید به وضعیت شکنجه های سیا رسیدگی کند . 

یانگ ایل هون ، نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل افزود : ایالات متحده و کره جنوبی قصددارند در روز سه شنبه ( 17 فوریه ) کنفرانسی را درباره " وضعیت حقوق بشر کره شمالی " در واشنگتن برگزار کنند . این اقدام ، بعنوان ابزار فشار سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است . اگر چنین کنفرانسی برگزار شود باید نماینده ای نیز از کره شمالی حضورداشته باشد چرا که این مساله مستقیما به ما ارتباط دارد . 

بر اساس این بیانیه ، ایالات متحده با درخواست کره شمالی برای حضور در کنفرانس مخالفت خواهد کرد چرا که در صورت موافقت بخش های تازه ای از جنایات و شکنجه گری های سیا افشا خواهد شد . 

نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل همچنین تصریح کرد : اگر ایالات متحده صادقانه علاقمند در زمینه حقوق بشر است ابتدا باید به سوالات فراوانی که درباره شکنجه گری ها و جنایات سیا و نیز موارد متعدد نقض فاحش حقوق بشر که در " قانون امنیت ملی " کره جنوبی وجود دارد ، رسیدگی کند . 


انتهای پیام /
برچسب ها: کره ، آمریکا ، سیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار